Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2011

„Academia” błędów

- Zgłaszając wywiad do nagrody, autorka kwartalnika naukowego ściągnęła na siebie kłopoty

Kwartalnik Polskiej Akademii Nauk „Academia” postanowił poświęcić jeden z numerów w 2010 roku błędom, które przysłużyły się nauce. Patrycja Dołowy, zastępca redaktora naczelnego „Academii”, zaproponowała wywiad z dr. Marcinem Ryszkiewiczem, ewolucjonistą, popularyzatorem nauki i członkiem Komitetu Biologii Ewolucyjnej i Teoretycznej PAN do działu Rozmowy „Academii”. Jednak ta rubryka zwyczajowo zarezerwowana była dla profesorów z wybitnym dorobkiem naukowym. Zdecydowano na kolegium, że nie będzie to rozmowa, ale tekst dr. Ryszkiewicza o błędach w ewolucji. 

Patrycja Dołowy dzwoni więc 24 września 2010 roku do naukowca, by zamówić u niego materiał na 10 tys. znaków. Doktor Ryszkiewicz nie chce jednak pisać tego tekstu. – Przygotowywałem wtedy książkę na ten temat i nie miałem czasu, by dla nich napisać. Nie chciałem się też dzielić tym, co zamierzałem sam opublikować. W dodatku zostałem również poinformowany, że „Academia” nie płaci pracownikom PAN honorariów. To też było istotne, bo przecież musiałbym na pisanie poświęcić swój czas. Nie miałem ochoty na tę współpracę, ale pani Patrycja była tak miła, że się w końcu zgodziłem – wspomina Marcin Ryszkiewicz. 

Ustalili, że doktor spotka się z redaktorką, ona zada mu pytania, on na nie odpowie, a całość zostanie nagrana. – Poinformowałam go, że to będzie wywiad, który opublikujemy w „Academii” – zapewnia Patrycja Dołowy.

Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.