Wydanie: PRESS 02/2011

Grupa walutowa

Każdego ranka na biurku Niny Terentiew, członka zarządu telewizji Polsat ds. programowych, ląduje raport o wynikach oglądalności. W pierwszej rubryce zawsze znajdzie informację, ile czasu spędzili poprzedniego dnia przed telewizorami Polacy w wieku 16–49 lat. To tzw. grupa komercyjna. Najważniejsza w analizach każdej polskiej telewizji i każdego domu mediowego, gdyż obejmuje większość grup celowych, którymi zainteresowani są reklamodawcy. Jest też podstawą rozliczeń za emisję reklam. Telewizyjny rynek jest tak urządzony, że duże pieniądze daje tylko wysoka oglądalność w tej grupie. – Stacja komercyjna musi zarabiać. Skoro reklamodawcy chcą widowni 16–49, robimy telewizję dla ludzi w wieku 16–49 – stwierdza Nina Terentiew. I dodaje – Pewnie, że wygląda to dziwnie. Bo co mamy powiedzieć starszym widzom? „Idźcie sobie, jesteście w złym wieku”? Zresztą sama Terentiew też już jest poza targetem.


Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.