Wydanie: PRESS 03/2010

Jak jeden team

News o zamknięciu agencji reklamowej Team One dotarł do mediów w poniedziałek 1 lutego. A w tygodniu poprzedzającym to wydarzenie wypowiedzenia złożyło siedmiu spośród 18 pracowników agencji. Jak jeden mąż zrobili to dyrektor kreatywny Artur Dynowski, account director Marcin Jeziorski, account manager Marta Rybicka, dwa teamy kreatywne – Andrzej Błachut i Marcin Mroczek oraz Piotr Fuk i Tomasz Skorupa. To kluczowe osoby, które pracowały dla głównego klienta agencji Polkomtelu SA i jego marek – Simplus i 36.6.
Wieść o tym rozeszła się po rynku tak szybko, że szefostwo Grupy Saatchi & Saatchi, do której należy Team One, musiało reagować natychmiast. Zamiast najpierw o zdarzeniu powiadomić najbardziej zainteresowanego, czyli dział marketingu Polkomtelu, gorączkowo przygotowywano komunikat dla mediów.

Biznesowy ruch
W branży news był kompletnym zaskoczeniem. Komunikat lakonicznie wyjaśniał, że decyzję o zamknięciu agencji i wcieleniu jej zespołu do Saatchi & Saatchi z początkiem kwietnia br. podjęły światowe władze holdingu Publicis, do którego należy Saatchi & Saatchi. Powód? Planowana od dłuższego czasu „optymalizacja procesów biznesowych”. – Decyzja władz Publicisu opiera się na wnioskach z audytu – zdradził nieco więcej niż w informacji prasowej Igor Kaleński, prezes Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce. – Zamknięcie agencji odpowiada tendencji do konsolidacji biznesu i redukcji kosztów. Doświadczenia sieci na świecie pokazują, że w obecnej strukturze osiągniemy większą efektywność – wyjaśnił Kaleński.
Dotychczasowi pracownicy i klienci Team One zostali przejęci przez Saatchi & Saatchi Communications, drugą agencję z grupy oraz jej pozostałe, wyspecjalizowane jednostki. Rozwiązanie to nie wchodziło w grę w przypadku kluczowego klienta Team One – Polkomtelu. Ze względu na to, że Saatchi & Saatchi obsługuje jego konkurenta – Erę Biznes PTC, dział marketingu Polkomtelu nie wyobrażał sobie współpracy z tą agencją.
 
Więcej w marcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.