Wydanie: PRESS 01/2010

Dane do uzupełnienia

Ukazujące się regularnie tygodniki nie chcą, by ich konkurenci łączący wydania wykorzystywali efekt dłuższej sprzedaży w walce danymi ZKDP

Wydawcy tygodników, stosujący łączenie wydań, nie będą już mogli się chwalić uzyskaną dzięki temu wyższą sprzedażą, nie informując jednocześnie, że ich tytuł ukazywał się rzadziej, niż powinien. Taką zmianę w regulaminie kontroli Związku Kontroli Dystrybucji Prasy ma przyjąć 16 stycznia jego zjazd. – Nie spodziewam się oporu przeciwko tej zmianie – mówi Piotr Ludwicki, prezes ZKDP. Powinna ona poskutkować – wydawcę nieprzestrzegającego regulaminu Związek może upomnieć, zobowiązać do opublikowania sprostowania nieprawdziwych danych itd. – samo upomnienie jednak jest dostateczną karą, bo konkurenci tytułu, którego ono dotyczy, często czynią z niego temat swoich publikacji.

Uchwała zmieniająca regulamin ma zapaść podczas drugiej części obrad XXVI zwyczajnego zjazdu Związku i zamienić w obowiązek zalecenie, które ZKDP wystosował do wydawców w październiku ub.r. Wydany wówczas komunikat był reakcją zarządu Związku na liczne skargi wydawców na konkurentów. Dotyczyły one właśnie wykorzystywania w materiałach promocyjnych, adresowanych m.in. do reklamodawców i media plannerów, danych ZKDP o zwiększeniu sprzedaży bez wskazania, że uzyskano je przede wszystkim dzięki wydłużeniu czasu tej sprzedaży w wyniku łączenia wydań.

Agnieszka Olbrot

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.