DB SCHENKER
WSPIERAMY POMAGAJĄCYCH
PRACOWNICY, WOLONTARIUSZE Z SUPERMOCĄ
Program wolontariatu pracowniczego DB Schenker obchodzi w tym roku 15-lecie. W tym czasie w ramach „Czasu Pomagania” wolontariusze z DB Schenker zrealizowali 832 projekty w różnych lokalizacjach na terenie całej Polski. Poświęcili na to ponad 50 tys. godzin, co daje 2083 dni pomagania. Z ich pomocy skorzystało ponad 80 tys. beneficjentów w Polsce i w Ukrainie.
Program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania” realizowany jest w DB Schenker od 2008 roku na zasadzie konkursu. Pracownicy zgłaszają do niego swoje pomysły w dwóch edycjach: wiosennej – „Zielony Czas Pomagania” i okołoświątecznej – „Świąteczny Czas Pomagania”. Najciekawsze z nich – a wybiera je kapituła złożona z kluczowych menedżerów firmy – otrzymują granty.
Celem „Czasu Pomagania” jest umożliwienie oraz ułatwienie pracownikom firmy niesienia pomocy potrzebującym. To, jakie projekty realizowane są w ramach „Czasu Pomagania”, jest odzwierciedleniem lokalnych potrzeb zdiagnozowanych przez pracowników DB Schenker. To oni bowiem najlepiej wiedzą, kto i jakiej pomocy najbardziej potrzebuje.
Założenia programu powstały na podstawie wyników wewnętrznego badania i okazały się na tyle zbieżne z oczekiwaniami zespołu, że przez te 15 lat wprowadzono w nich niewiele zmian; najbardziej znaczące, ale czasowe wymusiła pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia sanitarne ograniczające integracyjny i zespołowy charakter projektów.
Projekty wybierane w konkursie grantowym polegają na pomocy lokalnym organizacjom i fundacjom, domom dziecka, seniorom, świetlicom, hospicjom, osobom chorym lub w kryzysie bezdomności, a od lutego 2022 roku również uchodźcom. Wiele pomysłów związanych jest też z pomocą niesioną zwierzętom.
Idea pomagania w dzisiejszych zabieganych czasach jest niezwykle cenna. Dzięki wolontariackim działaniom wspieranym przez DB Schenker pracownicy firmy mają szansę pomagać, ale też poznać się w nietypowych warunkach. Mogą także zintegrować się w innym otoczeniu niż miejsce pracy i podnieść swoje kompetencje. Sprawdzają się w czasami naprawdę trudnych i wymagających warunkach. Program „Czas Pomagania” jest nierozerwalną częścią kultury DB Schenker i stanowi zastrzyk pozytywnej energii dla setek osób w firmie i jej otoczeniu.
EFEKT
PONASD 80 TYS. OSÓB – tylu beneficjentów skorzystało przez 15 lat z pomocy wolontariuszy z DB Schenker
KONTAKT
Adrianna Morze
head of marketing and communication North & East Europe
tel. 22 532 11 00
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter