Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2018

Weszli w kanał

Dziennikarze tradycyjnych mediów coraz częściej próbują swoich sił na YouTube. Z różnym skutkiem.

Dziennikarka TVN Urszula Chincz założyła w 2014 roku kanał na YouTube, by móc robić to, czego nie mogła, pracując wtedy w TVP 2. – Moi ówcześni szefowie w „Pytaniu na śniadanie” stwierdzili, że poradnictwa nie da się pogodzić z rolą prowadzącej program śniadaniowy. A ja chciałam. No to sobie zrobiłam swój kanał – opowiada.

Kuba Klawiter, prowadząc program o gadżetach w TVN Turbo, musiał wszelkie pomysły akceptować z szefostwem. – Dowolność w prezentowaniu gadżetów jakaś oczywiście była, ale w pewnym sensie jednak ograniczona. Stwierdziłem, że YouTube jest miejscem, gdzie mogę mówić o gadżetach, jakich chcę i co chcę – mówi Klawiter.

Tomasz Sekielski, wieloletni dziennikarz telewizyjny, ostatnio autor programów dla TVP 1 i Nowej TV, nie jest na stałe związany z żadną redakcją (współpracuje z Wirtualną Polską). – Chcę istnieć w przestrzeni medialnej i uznałem, że YouTube jest dobrym miejscem do tego, by funkcjonować jako dziennikarz i co jakiś czas o sobie przypomnieć – tłumaczy.

Wygląda na to, że dziennikarze nie zrazili się trudnym debiutem Szymona Majewskiego na YouTube. Ten dziennikarz prowadzący telewizyjny show uruchomił swój kanał pod koniec 2012 roku. W programie „Szymon Majewski SuperSam” można było oglądać krótkie skecze, potem pojawiły się m.in. komentarze do wydarzeń czy przeróbki piosenek. „To jest okienko Szymona. Okienko prezentuje moje poczucie humoru” – pisał na YouTube. Zdobył ponad 100 tys. subskrypcji, a 1 mln wyświetleń przekroczył jeden materiał o skoczku narciarskim Piotrze Żyle. To dobre wyniki dziennikarza, ale nie rzucają na kolana youtuberów.

– Dla gościa z mainstreamu w takim wieku jak ja niemożliwe jest, by na YouTube to zażarło – uważa dziś Szymon Majewski. Co poradziłby kolegom z mediów, którzy chcą spróbować swoich sił na YouTube? – Trzeba potraktować YouTube na serio i bardzo regularnie. Trzeba mu oddać atencję, życie i energię – mówi Majewski.

Lecz przede wszystkim trzeba mieć pomysł.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.