Wydanie: PRESS 03/2013

Podzielony outdoor

Reklama zewnętrzna wreszcie będzie badana. Ta informacja jednak więcej firm z branży martwi, niż cieszy

Rynek reklamy zewnętrznej (out of home – OOH) to segment, którego przychody w ub.r. wyniosły ponad 83 mln zł, ale wciąż brakuje mu jednolitych badań widowni, analogicznych do tych, którymi dysponują inne sektory reklamy. W połowie stycznia br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że zgadza się na powstanie spółki joint venture, którą założą trzy największe działające na rynku podmioty: AMS SA, Ströer Polska i Clear Channel Poland. Spółka ta zajmie się realizacją badań reklamy zewnętrznej metodą Postar. 

Metoda ta opiera się na algorytmie, który na podstawie badań lokalizacji reklamy, natężenia ruchu i czasu ekspozycji pozwala określić, ile osób (w wieku 15–75 lat) zobaczyło dany plakat lub billboard. Podaje oczywiście dane przybliżone, ale pozwala oszacować wiek, płeć i wykształcenie respondentów przemieszczających się w okolicy nośników. 

Metoda Postar powstała na początku lat 90. XX wieku w Wielkiej Brytanii. Miała dostarczać reklamującym się klientom wskaźników porównywalnych z innymi mediami, szczególnie z telewizją.

Beata Goczał

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.