Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 25, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

60 lat z Bohdanem Tomaszewskim

W maju minie 60. rocznica debiutu Bohdana Tomaszewskiego na antenie Polskiego Radia. - Radio jest nieśmiertelne. Jest mocnym wyzwaniem przeciwko cywilizacji obrazkowej. Pobudza wyobraźnie człowieka, a ta wyobraźnia zaczyna niestety w nas maleć - mówi Bohdan Tomaszewski.

Bohdan Tomaszewski to legenda i symbol polskiego dziennikarstwa sportowego, komentator wielu doniosłych wydarzeń sportowych nazywany poetą mikrofonu. Jego osobowość i sposób przekazu starają się naśladować młodzi adepci dziennikarstwa zafascynowani sylwetką swojego mistrza, któremu udało się ożywić ideę sportu romantycznego. To postać, która posiada wielkie zasługi dla wychowania kilku pokoleń Polaków w szacunku i miłości dla sportu. Jego pierwszy występ na antenie Polskiego Radia był skromny: w pierwszych dniach maja 1947 roku relacjonował z kortów Legii mecz tenisowy: Wielka Brytania - Polska w Pucharze Davisa. Program 1 Polskiego Radia dla uczczenia jubileuszu mistrza, w dniu 3 maja o godz. 15.08 wyemituje specjalna audycję, której gościem będzie sam jubilat. Słuchacze Jedynki będą mięli okazje posłuchać także niezapomnianych anegdot oraz unikalnych archiwalnych relacji ze zbiorów Polskiego Radia. Bohdan Tomaszewski urodził się 10 sierpnia 1921 roku w Warszawie. Już przed wojną uprawiał wyczynowo tenis (Legia Warszawa 1936-1939). W czasie okupacji niemieckiej był żołnierzem Armii Krajowej. Dziennikarz "Kuriera Szczecińskiego" (1946-1948), "Expressu Wieczornego" (1949-1955), Polskiego Radia (1955-1981). Autor licznych sprawozdań z wielkich wydarzeń sportowych, w tym z dwunastu olimpiad oraz wielu artykułów, esejów i felietonów. Inicjator turniejów tenisowych dla młodzieży o puchar jego imienia, rozgrywanych od 1968 roku. Autor lub współautor scenariuszy filmów dokumentalnych i fabularnych: "Zaczarowany rower", "Bokser" (1965), "Maraton" (1972) oraz książek, m.in. "Mikrofony w Melbourne", "Milczące stadiony", "Kariera z kolcami", "Pożegnalna defilada". W 1994 roku został laureatem telewizyjnego Super Wiktora, a w 1996 r. otrzymał najważniejszą nagrodę Polskiego Radia - Diamentowy Mikrofon. W 2001 r. został laureatem plebiscytu "Mistrz Mowy Polskiej". Bohdan Tomaszewski prócz wielu nagród i splendorów niezmiennie utrzymuje ogromną sympatię pokoleń słuchaczy i widzów, którym przekazuje wartości dużo bardziej uniwersalne aniżeli wynikające z samego tylko uprawiania sportu.

(KRP, 25.04.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 26, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eurozet kupił grupę Ad.point

Eurozet, właściciel m.in. Radia Zet i Radiostacji, kupił Ad.point - spółkę, do której należy 14 lokalnych rozgłośni: dwie rozgłośnie Antyradia, pięć pod marką Radio Planeta i siedem nadających pod innymi markami.

Spółka CR Media SA (49,99 proc. udziałów należy do funduszu Baring BCEF Investment IV Limited, a 50,01 proc. do czterech osób fizycznych) sprzedała 100 proc. udziałów w spółce Ad.point koncernowi Eurozet. Do realizacji kontraktu dojdzie pod warunkiem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz pozytywnej analizy poprzedzającej transakcję. Umowie warunkowej sprzedaży towarzyszy umowa trójstronna między Eurozetem, Ad.pointem i CR Media Consulting SA - ostatnia spółka zachowuje dotychczasowy status we współpracy z Ad.point (sprzedaje czas reklamowy stacji). Wczorajsza ”Gazeta Wyborcza” podała, że kwota transakcji może wynieść ok. 30 mln zł. Nieoficjalnie źródła podają, że może to być nawet ponad 40 mln zł, bo w pierwotnej ofercie padała cena ok. 50 mln zł. Już we wrześniu ub.r. mówiło się, że cena transakcji może przekroczyć 10 mln euro - tyle bowiem zainwestował pięć lat temu w spółkę CR Media SA fundusz Baring BCEF, który sprzedał swoje udziały. – Ad.point to zbiór częstotliwości, które są atrakcyjne, ale na pewno nie za taką cenę - uważa Kazimierz Gródek, prezes RMF FM i wiceprezes Broker FM SA. - Jest to grupa niespójna, w której jest wszystko: stacje o różnych markach, w różnych formatach. Dotychczas Ad.point nie był istotnym graczem, jego grupa miała niskie udziały w rynku słuchalności, dlatego nie sądzę, by ta transakcja wpłynęła znacząco na rynek radiowy – dodaje Gródek. Według Leszka Kozioła, prezesa Radia Eska SA, to przejęcie wpłynie jednak na polski rynek radiowy: – To jest kolejny krok do konsolidacji, tym razem jednak proces ten idzie głębiej niż kiedykolwiek. Dotychczas konsolidacja odbywała się na podstawie pojedynczych stacji lokalnych, teraz jeden z dwóch największych graczy przejmuje większą grupę. Nie można dopuścić, by w Polsce pozostało dwóch graczy, którzy posiadają stacje ogólnopolskie i kupują lokalne, a do tego są jeszcze brokerami radiowymi. - Zakup Ad.Pointu przez Eurozet jest z pewnością odpowiedzią na budowę sieci RMF Maxxx - mówi Mariusz Gołda, kierownik działu badań RMF FM. - Udział Radia Zet, Radiostacji i Ad.Pointu łącznie nie jest w stanie dorównać wynikom samego RMF FM. Trudno powiedzieć, czy zmiana własnościowa zmieni układ na rynku. Podejrzewam, że trudno będzie uzyskać większe udziały z tych stacji, nawet tak doświadczonemu graczowi jak Eurozet - uważa Gołda. Eurozet po sfinalizowaniu transakcji, oprócz ogólnopolskiego Radia Zet i ponadregionalnej Radiostacji (nadaje w 10 miastach), będzie miał 15 rozgłośni lokalnych - te Ad.pointu i łódzkie Radio Pogoda, kupione w połowie ub.r. Być może dzięki lokalnym stacjom Eurozet będzie chciał uzupełniać sieć Radiostacji, problemem jednak pozostaje sposób realizacji koncesji – stacje Ad.pointu mają obowiązek nadawania programów lokalnych, w tym informacji. Z kolei Radiostacja to rozgłośnia ponadregionalna nadająca program z Warszawy. Ad.point jest też producentem programu dla 12 stacji sieci Radio Plus. Udział w rynku ogólnopolskim grupy Ad.point wynosi 1,8 proc. (I–III 2007 roku, Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC).

(KRZ, 26.04.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY