Wzrosła słuchalność radiowej Jedynki i regionalnych rozgłośni publicznych
Lider słuchalności - RMF FM - zmniejszył udział z 29,2 proc. do 28,3 proc. (fot. Pexels.com)
Program I Polskiego Radia i regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 zwiększyły słuchalność w okresie wrzesień-listopad. RMF FM i Radio Zet zanotowały spadki.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar i Adres:Media, wynika, że RMF FM (Grupa RMF) uzyskał 28,3 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 29,2 proc. w tym samym okresie 2024 roku. Słuchalność Radia Zet (Grupa Eurozet) spadła z 15,2 proc. do 14,5 proc.
Radiowa Trójka poprawiła wynik
Udział w czasie słuchania zwiększył Program I Polskiego Radia – z 4,4 proc. do 4,9 proc. Wyniki poprawiły też: Program III Polskiego Radia – z 2,1 proc. do 2,3 proc. i Program II Polskiego Radia – z 0,4 proc. do 0,6 proc. (Dwójka w październiku transmitowała Konkurs Chopinowski). Polskie Radio 24 utrzymało udział na zeszłorocznym poziomie (0,5 proc.).
Czytaj też: KRRiT nadal zalega z wypłatami środków dla regionalnych rozgłośni publicznych
Radio Maryja miało 1,9 proc. (spadek z 2,3 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media), które poprawiło wynik z 3,3 proc. do 3,7 proc.
Udział Antyradia (Grupa Eurozet) wyniósł 2,5 proc. (wzrost z 2,4 proc.), Tok FM (Grupa Eurozet) – 2,1 proc. (spadek z 2,6 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) – 1,5 proc. (wzrost z 1,4 proc.), Radia Eska Rock (Grupa ZPR Media) – 1,1 proc. (wzrost z 0,5 proc.), Radia Eska Rock z Eską Rock Warszawa – 1,3 proc. (wzrost z 0,9 proc.), a Radia Wnet – 0,5 proc. (spadek z 0,7 proc.).
Radio Eska ze spadkiem udziału
Grupa ZPR Media podała, że w najnowszej fali Eska Rock, grając w dziewięciu miastach, po raz pierwszy przekroczyła pułap 400 tys. odbiorców dziennie (451 tys. słuchaczy).
Czytaj też: Samuel Pereira opublikował na X przeprosiny skierowane do Polskiego Radia
Najchętniej słuchana sieć radiowa – Radio Eska (Grupa ZPR Media) – zanotowała spadek udziału z 7,2 proc. do 6,8 proc.
Wyniki poprawiły:
- regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 – z 4,2 proc. do 4,9 proc.,
- Radio Złote Przeboje (Grupa Eurozet) – z 2,4 proc. do 2,5 proc.,
- Radio Pogoda (Grupa Eurozet) – z 1,1 proc. do 1,4 proc.,
- Meloradio (Grupa Eurozet) – z 0,9 proc. do 1,2 proc
- i Rock Radio (Grupa Eurozet) – z 0,3 proc. do 0,4 proc.
Udział RMF Maxx (Grupa RMF) wyniósł 3,1 proc. (spadek z 3,3 proc.), Radia Plus (Grupa ZPR Media, Grupa Eurozet) – 2,1 proc. (spadek z 2,3 proc.), Radia Eska2 (Grupa ZPR Media) – 1 proc. (bez zmian), a Chillizet (Grupa Eurozet) – 0,3 proc. (spadek z 0,4 proc.).
Czytaj też: Jacek Prusinowski z "Super Expressu" i Radia Plus ma przejść do Kanału Zero
(KOZ, 10.12.2025)










