Sprzedaż "Faktu" w trzecim kwartale spadła poniżej 100 tys. egzemplarzy
Średnia sprzedaż "Faktu" wynosiła 95 524 egz. (fot. materiały prasowe)
W trzecim kwartale 2025 roku sprzedaż "Faktu" po raz pierwszy spadła poniżej 100 tys. egz. Największy spadek sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich zanotowała "Gazeta Wyborcza".
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wynosiła 95 524 egz., co oznacza spadek o 10,9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku.
"Super Express" (Grupa ZPR Media) sprzedawał średnio 55 793 egz. (spadek o 10,1 proc.)., a "Gazeta Wyborcza" (Grupa Agora) - 25 676 egz. (spadek o 17,3 proc.).
Poziom 20 tys. egz. przekroczyły jeszcze dwa dzienniki ogólnopolskie: "Rzeczpospolita" (Gremi Media) i "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor PL). Sprzedaż "Rzeczpospolitej" wynosiła 22 318 egz. (spadek o 10,5 proc.), a "DGP" - 20 965 egz. (spadek o 10,7 proc.).
Dalej były: "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) - 18 429 egz. (spadek o 10,9 proc.), "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) - 16 018 egz. (spadek o 9 proc.), "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 11 498 egz. (spadek o 10,9 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) - 2 451 egz. (spadek o 11,6 proc.).
Najwięcej e-wydań - 14 684 egz. - sprzedawał "DGP" (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej). W czołówce były też "Rzeczpospolita" - 13 554 egz. (spadek o 4,5 proc.) i "Puls Biznesu" - 9 737 egz. (spadek o 8,8 proc.).
W trzecim kwartale 2025 roku dzienniki ogólnopolskie sprzedawały łącznie średnio 268 672 egz. (o 11,2 proc. mniej niż w trzecim kwartale 2024 roku), z czego 222 397 egz. to wydania drukowane (spadek o 12,3 proc.).
Czytaj też: W prime time Polsat prowadzi w grupie ogólnej, a TVN – w komercyjnej
(KOZ, 07.11.2025)










