Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 26, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W ostatnim czasie streaming słabiej przyciąga widzów. Zestawienie Nielsena

W porównaniu z sierpniem we wrześniu czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV – Average Time Viewing) spadł o 2,2 proc., do 55 minut i 39 sekund dziennie (fot. Shutter Speed/Unsplash.com)

We wrześniu spadł czas spędzony przez widzów z treściami streamingowymi. Wzrósł udział treści pochodzących z tradycyjnej telewizji – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.

Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.

Grupa Polsat Plus utrzymała pozycję lidera

W porównaniu z sierpniem we wrześniu czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV – Average Time Viewing) spadł o 2,2 proc., do 55 minut i 39 sekund dziennie. Natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) wzrósł o 4,23 proc., do 3 godzin i 19 minut.

Czytaj też: Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż spółki

We wrześniu Grupa Polsat Plus utrzymała pozycję lidera z 18,5 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (nieznaczny spadek z 18,54 proc. w sierpniu). TVP zajęła drugie miejsce, notując 17,79 proc. (wzrost z 16,95 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych). Za telewizją publiczną uplasował się Warner Bros. Discovery – 17,54 proc. (wzrost z 16,74 proc.).

Dalej znalazły się:

  • Google, właściciel serwisu YouTube – 7,09 proc. (spadek z 7,38 proc.),
  • Republika – 5,39 proc. (spadek z 5,66 proc.),
  • Telewizja Puls – 3,9 proc. (wzrost z 3,82 proc.),
  • Meta – 2,95 proc. (nieznaczny spadek z 2,99 proc.),
  • SPI International – 2,07 proc. (spadek z 2,2 proc.),
  • Canal+ – 1,98 proc. (spadek z 2,18 proc.)
  • i Netflix – (1,93 proc. spadek z 2,05 proc.).
Press

We wrześniu pozycję lidera utrzymała Grupa Polsat Plus (fot. materiały prasowe)

W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, które należą do danego dystrybutora i znajdują się w monitoringu Nielsena.

Czytaj też: Usługa TVP Go zniknie na przełomie 2025 i 2026 roku. Biuro prasowe potwierdza

(KOZ, 26.10.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.