Polskie Radio: Kaszyński dyrektorem Agencji Muzycznej, Kusto – biura programowego
Juliusz Kaszyński (na zdjęciu) na stanowisku dyrektora Agencji Muzycznej Polskiego Radia zastąpił Zbigniewa Zeglera (screen: YouTube/Polskie Radio 24)
Juliusz Kaszyński, który razem z Pawłem Majcherem kieruje Polskim Radiem, został szefem Agencji Muzycznej. Z kolei na stanowisku dyrektora biura programowego zastąpił go Jarosław Kusto, dotychczasowy doradca Majchera.
– Polskie Radio ma do odegrania istotną rolę na rynku muzycznym – uważa Juliusz Kaszyński, nowy dyrektor Agencji Muzycznej. – Po pierwsze, jako promotor polskich artystów, a po drugie – instytucja, która w mądry sposób zarządza swoim muzycznym archiwum – wyjaśnia.
Wyniki Agencji Muzycznej Polskiego Radia
Agencją Muzyczną od połowy 2024 roku kierował Zbigniew Zegler, który pozostaje w Polskim Radiu. W Radiu Kierowców ma audycję "Na luzie".
Czytaj też: W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców wzrosła słuchalność RMF FM, a spadła Radia Zet
Jednocześnie Juliusz Kaszyński nie będzie pełnić już obowiązków dyrektora biura programowego. Na to stanowisko powołany został Jarosław Kusto, od marca 2025 roku doradca Pawła Majchera, redaktora naczelnego i likwidatora Polskiego Radia.
Kusto od lutego 2011 roku do marca 2016 roku był prezesem Radia Kielce. W przeszłości zasiadał we władzach lewicowego Stowarzyszenia Ordynacka.
Agencja Muzyczna Polskiego Radia jest jego wytwórnią muzyczną. W 2024 roku przychody działu fonografii wyniosły 2,9 mln zł, a działalność usługowa w sferze nagrań i koncertów na rzecz kontrahentów zewnętrznych oraz z tytułu sprzedaży biletów na koncerty przyniosła 2,6 mln zł (wzrost o 19 proc.). Agencja wydała premierowo 36 albumów: 17 wydawnictw fizycznych i 19 albumów cyfrowych.
Czytaj też: Przedstawiono raport o mediach publicznych za rządów PiS. "Hejt i propaganda"
(KOZ, 23.09.2025)










