Analitycy o wynikach finansowych Agory: "Zbliżone do oczekiwań"
- Uwagę zwracają dobre wyniki segmentu kinowego oraz słaby wynik segmentu reklama zewnętrzna - mówi Dominik Niszcz (fot. Szymon Pulcyn/PAP)
Wyniki finansowe Grupy Agora w drugim kwartale 2025 roku komentują dla "Presserwisu" analitycy giełdowi.
Maciej Bobrowski, dyrektor wydziału analiz Domu Maklerskiego BDM
Poprawa wyników Agory na poziomie skorygowany EBIT w drugim kwartale 2025 roku w relacji do drugiego kwartału 2024 roku (wzrost z 12,2 mln zł do 21,2 mln zł – przyp. red.) jest głównie efektem kontrybucji segmentu film i książka i większej frekwencji kinowej. Pozostałe obszary biznesowe potraktowane łącznie są dla nas powodem do rozczarowania.
Czytaj też: Członek zarządu Agory o wydatkach spółek Skarbu Państwa: "Wracamy do stanu normalności"
W drugim kwartale 2025 roku doceniamy dobrą monetyzację widza, zarówno przez pryzmat średniej ceny biletu, jak i średniej wartości paragonu wygenerowanego w barach kinowych. Dodatkowo w segmencie film i książka dostrzegamy wysokie wpływy z działalności filmowej.
Pozostałe obszary biznesowe Agory wykazały dobre dynamiki wzrostu przychodów rok do roku, ale jednocześnie było to powiązane z wyższymi kosztami operacyjnymi. W minionym kwartale wpływy reklamowe spółki były wyższe o 7,9 proc. rok do roku. Wysokie dynamiki wzrostu przychodów reklamowanych odnotowano w segmencie radio (15 proc. rok do roku) i w prasie (6,1 proc.).
Zauważamy przełamanie negatywnego trendu erozji wpływów reklamowych w segmencie internet (wzrost o 2 proc.). Jednocześnie słabe – szczególnie na tle rosnącej konkurencji w DOOH – przychody pokazał segment reklamy zewnętrznej.
Dominik Niszcz, analityk Domu Maklerskiego Trigon
Przedstawione wyniki Grupy Agora są zbliżone do oczekiwań, nie zmieniają wiele w postrzeganiu tej spółki. Uwagę zwracają dobre wyniki segmentu kinowego (przychody ze sprzedaży w drugim kwartale 2025 roku wzrosły o 45,9 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2024 roku – przyp. red.) oraz słaby wynik segmentu reklama zewnętrzna, który odnotował spadek przychodów o 1,2 proc. To wynik słaby zwłaszcza w kontekście notowanej na giełdzie spółki o zbliżonym profilu Digital Network, która odnotowała wzrost przychodów o 25 proc., ale jest obecna tylko w szybciej rosnącym segmencie digital.
Czytaj też: Rekordowa liczba prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej". Efekt wyborów prezydenckich
Warto zwrócić uwagę na wyniki segmentu internet, który odnotował wprawdzie wzrost przychodów (o 5,8 proc.), ale przez wzrost kosztów operacyjnych (o 15,9 proc.) strata na poziomie EBIT w drugim kwartale wyniosła 4,5 mln zł.
Ten wynik jest efektem m.in. spadku zainteresowania reklamodawców portalami informacyjnymi. Rolę nośników reklamy przejmują media społecznościowe i platformy takie jak Google.
Czytaj też: Pozew europejskich wydawców przeciwko Google. Agora szacuje, że w tym roku ruszy faza merytoryczna
(JF, 24.08.2025)










