"Sport" obchodzi 80-lecie. Wydawca zapowiada powrót do regularnych wydań papierowych
Pierwsze wydanie "Sportu" ukazało się 30 lipca 1945 roku (fot: Sport)
W środę pojawił się numer specjalny katowickiego dziennika "Sport" (Edicom), poświęcony 80-leciu tego tytułu. W swoim komentarzu prezes wydawnictwa Ryszard Halemba zapowiada możliwość powrotu dziennika w formie wydania papierowego.
Pierwszy numer "Sportu" ukazał się 30 lipca 1945 roku. Tytuł był dystrybuowany w regionie obejmującym województwa: opolskie, śląskie i część małopolskiego. Od grudnia 2023 roku gazeta przestała ukazywać się w wersji drukowanej, ale nadal była dostępna w aplikacji mobilnej. Redakcja zaczęła też rozwijać formaty wideo i oparty na własnych rozwiązaniach model AI, czytający opublikowane artykuły.
W "Sporcie" publikują nie tylko dziennikarze sportowi, ale też m.in. Wojciech Kuczok, pisarz i laureat Nagrody Nike, Michał Listkiewicz, były prezes PZPN, czy Jerzy Chromik, dziennikarz i współscenarzysta "Piłkarskiego pokera".
Na swoje 80-lecie "Sport" przygotował wydanie specjalne, zawierające m.in. wspomnienia pracujących w nim dziennikarzy. W miniony weekend czytelnicy mogli ponownie wziąć do rąk papierowe wydanie "Sportu". Gazeta była kolportowana przed niedzielnym meczem piłkarskim chorzowskiego Ruchu z Górnikiem Łęczna na Stadionie Śląskim. Kolejne papierowe wydanie przygotowano dzień później na mecz GKS Katowice z Zagłębiem Lubin.
Czytaj też: W czerwcu najczęściej cytowany był Onet. TVN 24 liderem wśród stacji telewizyjnych
Cena papierowego wydania to 5 zł. W aplikacji pojedyncze wydanie "Sportu" kosztuje od niespełna 1 zł w prenumeracie rocznej do 3,05 zł w abonamencie tygodniowym, a na platformach dystrybucyjnych gazet - 3,19 zł.
- Od początku roku pojawiło się pięć drukowanych wydań testowych - mówi Andrzej Grygierczyk, redaktor naczelny "Sportu". - Sprzedaż trzech pierwszych była prowadzona testowo w pociągach Kolei Śląskich na trasie Gliwice - Częstochowa. Dwa kolejne wydania, z nakładem dostosowanym do potencjalnej liczby odbiorców, były kolportowane przed meczami Ruchu i GKS Katowice.
Wydania testowe mają sprawdzić rozpoznawalność tytułu po półtorarocznej nieobecności wydania papierowego. Forma sprzedaży "z ręki" to efekt zmian na rynku dystrybucji prasy. Wcześniej "Sport" był sprzedawany głównie w zlikwidowanych w ub.r. punktach Ruchu. Z wyników sprzedaży wydań testowych wydawca wnioskuje, że jest miejsce na rynku dla regionalnego dziennika sportowego w wersji papierowej.
(PAR, 31.07.2025)










