Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanał Zoom TV przejdzie na zagraniczną koncesję. Decyzja o rozszerzeniu dystrybucji

W pierwszym kwartale Zoom TV przyniósł 7,1 mln zł przychodów (screen: YouTube/ZOOM TV)

Kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska) docelowo będzie nadawać na zagranicznej koncesji.

Zarząd Grupy Kino Polska podjął decyzję o nieskładaniu do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosku o przedłużenie ważności koncesji satelitarnej Zoom TV, która obowiązuje do 28 lipca 2026 roku. O rekoncesję trzeba wystąpić najpóźniej rok przed końcem ważności koncesji.

Marka Zoom TV w Polsce i za granicą

"Zarząd zdecydował o rozszerzeniu dystrybucji Programu na rynki poza Polską. W związku z tym Emitent będzie ubiegał się o koncesję na emisję Zoom TV poza granicami Polski" – podano w raporcie giełdowym.

Czytaj też: Prokuratura zajęła się sukcesją w rodzinie Zygmunta Solorza. Zawiadomienie ws. oszustwa

Jak dodano, decyzja odzwierciedla zamiar zarządu, aby wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Biuro prasowe nadawcy nie komentuje, w jakim kraju będzie on ubiegać się o koncesję dla Zoom TV i na jakich rynkach zagranicznych docelowo pojawi się ten kanał.

Zoom TV pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, pozostając w ofertach operatorów płatnej telewizji. Nadawca nie zdecydował się bowiem na przedłużenie koncesji naziemnej.

Długoterminowy rozwój Zoom TV

"Zoom TV odniósł duży sukces w 2024 roku. Wprowadziliśmy nowe pozycjonowanie kanału, co przełożyło się na wzrost oglądalności i osiągnięcie progu rentowności. Jednak mimo znacznego wzrostu rentowność Zoom TV nie jest na poziomie, który zapewnia długoterminowy rozwój, biorąc pod uwagę rosnące koszty techniczne i zakupu contentu. Dlatego zdecydowaliśmy się na dalszy rozwój kanału Zoom TV w modelu, który będzie najbardziej opłacalny w przyszłości" – tłumaczył w grudniu w komunikacie Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.

Czytaj też: Warner Bros. i Discovery Global – tak będą się nazywać spółki WBD po podziale. Mocna pozycja TVN

Jak informowaliśmy, jesienią w Zoom TV nie będzie kolejnych sezonów "Kabaretowych przebojów" i "Magii nagości. Polska".

Według Nielsen Media kanał Zoom TV w pierwszym półroczu zanotował średnio 0,59 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (spadek z 0,61 proc. w analogicznym okresie 2024 roku).

Z kolei w pierwszym kwartale Zoom TV przyniósł 7,1 mln zł przychodów (rok do roku spadek o 4,4 proc.) i zakończył kwartał z 1,9 mln zł na minusie (99 tys. zł straty w pierwszym kwartale 2024 roku).

Czytaj też: Stacja wPolsce24 wprowadziła do ramówki programy "Gaz do dechy" i "Salon dziennikarski. Ekstra"

(MNIE, 02.08.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.