Kanał Zoom TV przejdzie na zagraniczną koncesję. Decyzja o rozszerzeniu dystrybucji
W pierwszym kwartale Zoom TV przyniósł 7,1 mln zł przychodów (screen: YouTube/ZOOM TV)
Kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska) docelowo będzie nadawać na zagranicznej koncesji.
Zarząd Grupy Kino Polska podjął decyzję o nieskładaniu do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosku o przedłużenie ważności koncesji satelitarnej Zoom TV, która obowiązuje do 28 lipca 2026 roku. O rekoncesję trzeba wystąpić najpóźniej rok przed końcem ważności koncesji.
Marka Zoom TV w Polsce i za granicą
"Zarząd zdecydował o rozszerzeniu dystrybucji Programu na rynki poza Polską. W związku z tym Emitent będzie ubiegał się o koncesję na emisję Zoom TV poza granicami Polski" – podano w raporcie giełdowym.
Czytaj też: Prokuratura zajęła się sukcesją w rodzinie Zygmunta Solorza. Zawiadomienie ws. oszustwa
Jak dodano, decyzja odzwierciedla zamiar zarządu, aby wykorzystać możliwości, jakie niesie szersza dystrybucja międzynarodowa, wspierająca dalszy rozwój i umacnianie marki Zoom TV zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Biuro prasowe nadawcy nie komentuje, w jakim kraju będzie on ubiegać się o koncesję dla Zoom TV i na jakich rynkach zagranicznych docelowo pojawi się ten kanał.
Zoom TV pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, pozostając w ofertach operatorów płatnej telewizji. Nadawca nie zdecydował się bowiem na przedłużenie koncesji naziemnej.
Długoterminowy rozwój Zoom TV
"Zoom TV odniósł duży sukces w 2024 roku. Wprowadziliśmy nowe pozycjonowanie kanału, co przełożyło się na wzrost oglądalności i osiągnięcie progu rentowności. Jednak mimo znacznego wzrostu rentowność Zoom TV nie jest na poziomie, który zapewnia długoterminowy rozwój, biorąc pod uwagę rosnące koszty techniczne i zakupu contentu. Dlatego zdecydowaliśmy się na dalszy rozwój kanału Zoom TV w modelu, który będzie najbardziej opłacalny w przyszłości" – tłumaczył w grudniu w komunikacie Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.
Czytaj też: Warner Bros. i Discovery Global – tak będą się nazywać spółki WBD po podziale. Mocna pozycja TVN
Jak informowaliśmy, jesienią w Zoom TV nie będzie kolejnych sezonów "Kabaretowych przebojów" i "Magii nagości. Polska".
Według Nielsen Media kanał Zoom TV w pierwszym półroczu zanotował średnio 0,59 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (spadek z 0,61 proc. w analogicznym okresie 2024 roku).
Z kolei w pierwszym kwartale Zoom TV przyniósł 7,1 mln zł przychodów (rok do roku spadek o 4,4 proc.) i zakończył kwartał z 1,9 mln zł na minusie (99 tys. zł straty w pierwszym kwartale 2024 roku).
Czytaj też: Stacja wPolsce24 wprowadziła do ramówki programy "Gaz do dechy" i "Salon dziennikarski. Ekstra"
(MNIE, 02.08.2025)










