Polska Agencja Prasowa podjęła partnerską współpracę z Google

Współpraca PAP z Google wesprze transformację i rozwój cyfrowy agencji (fot. materiały prasowe)
PAP będzie współpracować z Google. Po negocjacjach podpisano wieloletnią umowę o partnerstwie, która wzmocni cyfrową transformację agencji poprzez wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji.
Google wesprze PAP we wdrożeniu rozwiązań AI w celu usprawnienia pracy redakcji i rozwoju serwisów informacyjnych. Efektem będzie upowszechnienie narzędzi służących skutecznemu i odpowiedzialnemu wykorzystaniu technologii w codziennej pracy. Dotąd PAP wykorzystywał w systemie edycyjnym tylko jedno z takich narzędzi - automatyczną transkrypcję nagrań i transmisji na YouTubie. Teraz dziennikarze mają skorzystać m.in. z Google Pinpoint - narzędzia, które pomaga przeszukiwać i analizować duże zbiory dokumentów.
"Z jednej strony wzmacniamy agencję pod względem technologicznym, z drugiej - wspólnie z partnerem staramy się budować wartość pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów" - skomentował w komunikacie Marek Błoński, szef PAP.
Zdaniem cytowanej w komunikacie Magdaleny Kotlarczyk, country directorki Google Poland, dzięki współpracy z Google najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do efektywnego i odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji w newsroomach.
Google będzie wspierać finansowo i organizacyjnie kluczowe wydarzenia organizowane przez PAP, m.in. konferencję "Media Przyszłości", konkurs dziennikarski o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz wydarzenia w ramach członkostwa w międzynarodowych strukturach skupiających główne światowe agencje prasowe.
(PAR, 04.07.2025)
