Nagroda za odwagę

Decyzja Banku Pekao S.A., by wykorzystać marketingowo jedną z najpopularniejszych na świecie gier wideo, „Fortnite”, procentuje. Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?”, w ramach której zrealizowano ten autorski projekt, została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA w kategorii metaverse.
Kampania promowała Konto Przekorzystne dla Młodych, produkt skierowany do osób w wieku do 26 lat. Bank stara się za pomocą bezpłatnego rachunku osobistego i nowoczesnych działań marketingowych zachęcić tę grupę do świadomego zarządzania finansami osobistymi.
Rozszerzeniem kampanii „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” był odważny ruch, zgodny z trendem przenoszenia rozrywki do metawersum: ulokowanie mapy Money Tycoon w popularnej grze. W grudniu 2024 roku w „Fortnite”, w którą tylko w Polsce gra siedem milionów użytkowników, umieszczono wspomnianą mapę, a na niej wyznaczono zadania dla gracza: wybór najlepszej działki pod inwestycję, a następnie wybudowanie na niej nowoczesnego oddziału banku z salą obsługi, pomieszczeniami do przeprowadzania operacji finansowych i luksusowym apartamentem.
Aby zrealizować zadania, grający musi tak zarządzać finansami, by wystarczyło ich i na rozpoczęcie inwestycji, i na jej rozwój. Czekają na niego system oszczędności i wyzwania, m.in. misja parkour i wyścigi, a także spotkanie z dobrze znaną graczom „Fortnite” postacią Fishsticka. Dzięki zmiennym elementom (pora dnia, pogoda) gracz zmuszony jest dostosowywać swoje strategie do otoczenia i wyzwań. Do realizacji zadań służy unikalny, wirtualny telefon z funkcjami umożliwiającymi zarządzanie finansami i dostosowanie karty bankowej do własnych preferencji. Udział w zabawie jest bezpłatny i nie wymaga od gracza żadnych przygotowań.
W marcu br. mapa Pekao w „Fortnite” została poszerzona o nowe wyzwania. Każda rozgrywka odbywa się na prywatnej wyspie Money Island Tycoon, którą gracz może rozbudować do samowystarczalnej osady, zdobywając w ten sposób nowe umiejętności.

Jorge Sanchez i Artur Brudnicki
Gra udostępniona przez Bank Pekao młodym potencjalnym i pozyskanym klientom jest świetną rozrywką, a jednocześnie uczy ich podejmowania przemyślanych decyzji i zarządzania pieniędzmi. Jest też innowacyjnym rozwiązaniem marketingowym skrojonym pod potrzeby i oczekiwania grupy docelowej. – W ten sposób pokazujemy, że rozumiemy świat młodego pokolenia i jego potrzeby – mówi Jorge Sánchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A. – Chcemy docierać do młodych tam, gdzie są najbardziej otwarci na nowe treści – również te związane z edukacją finansową. Nie ma lepszego sposobu na naukę niż zabawa.
– Nasza obecność w „Fortnite” to element szerokiej strategii Pekao – dodaje Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej banku. – Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci – również ci najmłodsi. Edukacja finansowa poprzez grę nie jest chwilowym trendem, ale inwestycją w przyszłość młodego pokolenia. Wierzymy, że umiejętności zdobyte już dziś, przełożą się na lepsze decyzje finansowe w przyszłości.
Dzięki autorskiej koncepcji zaistnienia w „Fortnite” oraz konkursom z atrakcyjnymi nagrodami kampania Banku Pekao SA wywołała szeroki i pozytywny odzew w grupie docelowej, osiągając tym samym założony cel.
Kreatywna idea, jej wykonanie i skuteczność prowadzonych działań zaowocowały nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. To prestiżowe wyróżnienie przyznawane w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki za wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu. W poprzednich edycjach przyznano je takim markom, jak m.in. BMW, Coca-Cola i Swarovski. W tym roku zgłoszone projekty oceniali czołowi przedstawiciele branży marketingowej, pracujący na co dzień z takimi gigantami, jak Disney, Rolls-Royce czy PlayStation.
Wyróżniona kampania została zrealizowana we współpracy z agencją marketingową Sales & More, która odpowiadała za pomysł oraz wdrożenie mapy Money Tycoon Pekao w grze „Fortnite”. Koncept kreatywny przygotowała natomiast agencja Spot And Dot, a mapę – zespół BeLoud. Do współpracy – w charakterze ambasadora kampanii i Konta Przekorzystnego – zaproszono influencera Kamila „Kalucha” Kalińskiego, najpopularniejszego twórcę GTA V na polskim YouTubie.
(10.06.2025)