Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 31, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warner Bros. Discovery na czele oglądalności treści wideo w Polsce. Polsat wyprzedził TVP

Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranach telewizorów (fot. Pixabay.com)

Warner Bros. Discovery ma największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.

Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.

Telewizja Polsat wyprzedziła Telewizję Polską

W porównaniu do marca, w kwietniu czas spędzany z treściami streamingowymi skurczył się o ok. 2 minuty, do 57 minut dziennie, a czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) wzrósł o ok. 11 minut, do 3 godzin i 29 minut dziennie.

Czytaj też: Teleturniej "The Floor" ogląda w TVN średnio 1 mln widzów. Stacja liderem rynku

Warner Bros. Discovery uzyskał w kwietniu 18,26 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (spadek z 18,8 proc. w marcu). Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polsat – 18,05 proc. (wzrost z 17,87 proc.), która wyprzedziła Telewizję Polską – 17,78 proc. (spadek z 18,31 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych).

Czwarte miejsce zajął Google, właściciel YouTube – 6,71 proc. (wzrost z 6,39 proc.), a dalej były:

  • Telewizja Republika – 5,38 proc. (wzrost z 4,93 proc.),
  • Telewizja Puls – 4,4 proc. (wzrost z 4,35 proc.),
  • Meta – 2,4 proc. (wzrost z 2,33 proc.),
  • SPI International – 2,09 proc. (spadek z 2,16 proc.),
  • Canal+ – 1,85 proc. (bez zmian)
  • i Netflix – 1,7 proc. (spadek z 1,96 proc).

Większość treści oglądana na ekranach telewizorów

Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranach telewizorów, a w przypadku treści z YouTube'a (Google) i serwisów Mety w oglądalności dominują pozostałe ekrany (w przypadku Mety to 100 proc., a Google – 72 proc.).

Czytaj też: TTV jesienią wznowi "Idź na całość". Zygmunt Chajzer zaproszony przez stację na spotkanie

Pierwsze zestawienie All Screens Video Landscape opublikowano w styczniu i obejmowało ono cały 2024 rok.

W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.

Czytaj też: Producent serialu obyczajowego "Klan" dla TVP 1 zakończył 2024 rok z 2,9 mln zł zysku

(MNIE, 31.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.