Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 22, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Canal+ przejmuje największą afrykańską płatną telewizję MultiChoice

Przejęcie MultiChoice bardzo wzmocni pozycję Canal+ w Afryce

Południowoafrykańska Komisja ds. Konkurencji udzieliła zgody francuskiemu Canal+ na przejęcie kontroli nad nadawcą telewizji płatnej MultiChoice Group, usuwając ostatnią poważną przeszkodę do zawarcia transakcji.

Canal+ w zeszłym roku złożył wiążącą ofertę 125 randów w gotówce za każdą akcję MultiChoice, których jeszcze nie posiada (bo ma już ok. 45 proc.), czyli łącznie ok. 35 mld randów (1,96 mld dol.). 

Komisja stwierdziła, że transakcja prawdopodobnie nie zmniejszy lub nie zapobiegnie konkurencji, ale zaleciła jej zatwierdzenie pod warunkiem spełnienia szeregu warunków. Brała pod uwagę rolę, jaką MultiChoice odgrywa w południowoafrykańskim przemyśle rozrywkowym.

"To duży krok naprzód w realizacji naszych ambicji stworzenia globalnej firmy medialno-rozrywkowej, której sercem jest Afryka" - oświadczył Maxime Saada, dyrektor generalny Canal+.

Łączna wartość wszystkich zobowiązań stron fuzji miała wynieść ok. 26 mld randów w ciągu najbliższych trzech lat, podała Komisja.

Strony zgodziły się nie zwalniać żadnych pracowników przez trzy lata. 

W celu obejścia przepisów, które zabraniają podmiotom zagranicznym posiadania więcej niż 20 proc. południowoafrykańskiego licencjobiorcy, MultiChoice Group wydzieliła swoją krajową jednostkę, która posiada licencję nadawczą, do nowego niezależnego podmiotu, na razie zwanego LicenceCo.

Połączony podmiot podjął również zobowiązania dotyczące rozwoju, obejmujące wydatki na lokalne treści audiowizualne, promocję południowoafrykańskich treści audiowizualnych na nowych rynkach 

W celu ostatecznego zatwierdzenia umowa trafiła przed Trybunał ds. Konkurencji w celu ostatecznego zatwierdzenia.

(MAC, 22.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.