OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

OKO.press wygrywa proces  |  Program śniadaniowy "Halo tu Polsat"  |  Właściciele radia Tok FM podzielą się zyskiem  |  Przetarg mediowy PKO BP  |  Agencja MediaSpurs reprezentuje kanały  |  Spółka EM Cast  |  Widownia programu "Rosół polski" w TVP 2  |  Zdjęcia do kolejnego sezonu "The Office PL"  |  Radio Eska Suwałki  |  Serwisy sportowe ze spadkami  |  "Strefa Biznesu"  |  Cisza wyborcza archaiczna, ale potrzebna  |  Assembly Digital Commerce łączy  |  Przejście z Havas Creative Network do Change Serviceplan  |  Nowy klient 38Content Communication  |  Valkea Media i agencja Ro dołączają  |  YouTube będzie transmitować bezpłatnie mecze NFL  |  Wielka Brytania zezwoli zagranicznym inwestorom na posiadanie do 15 proc. udziałów w gazetach  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Główny producent "60 Minutes" odchodzi z powodu ustępstw CBS News wobec Trumpa

"W ciągu ostatnich miesięcy stało się jasne, że nie będę mógł prowadzić programu tak, jak zawsze to robiłem" – napisał Bill Owens (screen: YouTube/CBS Evening News)

Bill Owens, wieloletni producent wykonawczy programu CBS News "60 Minutes", zrezygnował z pracy z powodu obaw o utratę niezależności redakcyjnej. To efekt batalii prawnej z prezydentem Donaldem Trumpem i spodziewanej ugody oraz ustępstw, na jakie wstępnie przystał koncern Paramount.

Komitet wyborczy Trumpa pozwał CBS za wywiad z jego rywalką w wyborach Kamalą Harris. Później pozew wystosował sam prezydent, domagając się odszkodowania w wysokości 20 mld dol. Niedawno wyznaczono w tej sprawie mediatora i spodziewane jest zawarcie ugody.

Koncern Paramount idzie na ustępstwa

Stacja naciskała na twórców programu "60 Minutes", w związku z tym Owens podał się do dymisji. "W ciągu ostatnich miesięcy stało się jasne, że nie będę mógł prowadzić programu tak, jak zawsze to robiłem. Aby podejmować niezależne decyzje w oparciu o to, co było dobre dla programu, dobre dla widowni" – napisał Owens w notatce do personelu "60 Minutes".

Czytaj też: Trump wybrał kolejnego prowadzącego Fox News do pracy w Białym Domu

W zeszłym tygodniu Trump ponownie zaatakował "60 Minutes", mówiąc, że wyemitowano dwie nieprawdziwe historie na jego temat i że naciskał na Federalną Komisję Łączności, aby podjęła działania. FCC już sprawdza, czy wywiad z Harris naruszył zasady "zniekształcania wiadomości". Chociaż agencja nie może cenzurować ani naruszać praw mediów wynikających z Pierwszej Poprawki, nadawcy nie mogą celowo zniekształcać wiadomości.

Ponieważ FCC równolegle sprawdza prawidłowość fuzji Paramount ze Skydance Media, to koncern idzie na ustępstwa.

Prezeska i dyrektorka generalna CBS News Wendy McMahon napisała, że Owens, który spędził 37 lat w sieci telewizyjnej należącej do koncernu Paramount, w tym 24 lata w jej głównym programie informacyjnym, pozostanie w "60 Minutes" jeszcze przez kilka tygodni.

Czytaj też: Biały Dom chce mieć kontrolę nad tym, kto zadaje pytania Trumpowi

(MAC, 27.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.