Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 04, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID. Pozwoli to na prowadzenie kampanii bez third party cookies

- W połowie roku zakończy się development PBI ID i narzędzie zacznie być testowane - zapowiada Krzysztof Mikulski (fot. materiały prasowe)

Spółka Polskie Badanie Internetu, właściciel badania Mediapanel, pracuje nad identyfikatorem PBI ID, który pozwoli na prowadzenie kampanii reklamowych bez wykorzystywania plików cookies stron trzecich.

- Na przestrzeni ostatnich lat i wraz z rozwojem reklamy programatycznej zmieniało się zastosowanie danych z Mediapanelu, niemniej w wielu obszarach badanie wciąż uważane jest za benchmark pozycji biznesowej graczy internetowych. Mediapanel nie jest dzisiaj wykorzystywany do planowania pojedynczych kampanii, ale przy tworzeniu mediasplitu pokazuje, w jaki sposób media internetowe między sobą przenikają, kto ma w jakiej grupie lepsze pokrycie, a kto gorsze - mówi Krzysztof Mikulski, prezes PBI.

- Skoro dane w badaniu Mediapanel wyliczane są w sposób statystycznie poprawny, tak jak robią to wielkie platformy, to możemy ponownie stosować te dane w zakresie wybranych parametrów związanych z emisją kampanii reklamowych. Na to myślenie nałożył się narastający problem coraz większej liczby odsłon wykonywanych z przeglądarek nieobsługujących third party cookies - opowiada.

Tak się zrodził pomysł identyfikatora PBI ID. - Po rozmowach z Gemiusem i rynkiem uważam, że jesteśmy w stanie stworzyć jakościowy, jednolity rynkowo, cross domenowy identyfikator wykorzystywany w ekosystemie reklamowym. Możemy go wyliczyć dla każdego wydawcy. Projekt zabezpieczy wydawców i rynek reklamowy przed "zniknięciem" third party cookies z przeglądarek Chrome oraz "przywróci" wartość reklamową odsłon wykonywanych z przeglądarek nieobsługujących już tej technologii - tłumaczy prezes PBI. Dodaje, że jest to prawie 25 proc. odsłon w Polsce (m.in. Firefox, Edge, Safari, Samsung).

Krzysztof Mikulski uważa, że na powstaniu PBI ID skorzysta zarówno branża reklamowa, jak i krajowi wydawcy. - Będzie to nasz wkład w próbę ochrony polskiego rynku przed dewastującymi go skandalicznymi praktykami big techów. Powodzenie PBI ID w dużej mierze zależeć będzie od szerokiej współpracy krajowych graczy - stwierdza.

Na jakim etapie są prace związane z identyfikatorem? - W połowie roku zakończy się development PBI ID i narzędzie zacznie być testowane. Moją ambicją jest, żeby w kampaniach w czwartym kwartale identyfikator mógł być już wykorzystywany - odpowiada.

- Działanie identyfikatora będzie wymagało wpięcia skryptów audytowych podobnie jak w przypadku pomiaru site-centric w badaniu Mediapanel - tłumaczy Krzysztof Mikulski. - Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy w branży przyjmą nasz projekt od razu z otwartymi ramionami, zwłaszcza ci, którym wasalizacja naszej gospodarki i społeczeństwa od big techów jest na rękę. Czeka nas dużo pracy. Przez kolejne miesiące będziemy pokazywać rynkowi korzyści wynikające z nowego rozwiązania - przyznaje prezes PBI.

Krzysztof Mikulski nie traktuje rozwiązania PBI jako konkurencji dla podobnych inicjatyw. - W swoim założeniu PBI ID będzie identyfikatorem "kooperującym" z komplementarnymi rozwiązaniami, w tym np. z hurtowniami danych wydawców - sami dołożą do swojego identyfikatora te ze swoich danych, które uważać będą za wartościowe dla rynku reklamowego - przekonuje.

- PBI ID jest identyfikatorem statystycznym, w taki sam sposób traktującym i opisującym użytkowników każdego wydawcy, bez pobierania i przetwarzania ich żadnych "twardych" danych. Jest prowadzony i zarządzany przez organizację branżową nastawioną nie na generowanie zysku, a na pomoc krajowemu rynkowi - opowiada szef PBI i dodaje: - Taka konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo i komfort współpracy każdemu z uczestników projektu, nawet jeśli są największymi konkurentami. Mają bowiem pewność, że żadne wartościowe dane nigdy nie zostaną "przechwycone" i wykorzystane przez konkurenta, a przykładowo rozwiązanie Wirtualnej Polski buduje swoją przewagę na wewnętrznych danych deterministycznych wydawcy (tzw. twardych danych o użytkownikach). Jak widać, to różne podejścia dające dużą przestrzeń do współpracy PBI ID i innych rozwiązań.

(KOZ, 04.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.