Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 28, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po śmierci naczelnej "Świata Elit" jej ojciec wystawia magazyn na sprzedaż

"Świat Elit" prezentuje i promuje elity polityczne, biznesowe, mundurowe i kulturalne (fot. materiały prasowe)

Po śmierci Joanny Skrobisz-Sowińskiej, redaktorki naczelnej i wydawczyni "Świata Elit", jej ojciec i założyciel magazynu Marek Skrobisz wystawia tytuł na sprzedaż.

Magazyn polityczno-biznesowy "Świat Elit" (Contact Poland Joanna Skrobisz-Sowińska w spadku) ukazuje się od 2001 roku. – Początkowo był miesięcznikiem, ostatnio ukazywał się jako dwumiesięcznik – wspomina Matek Skrobisz.

"Świat Elit" prezentuje i promuje elity polityczne, biznesowe, mundurowe i kulturalne. – Tytuł zarabia na reklamach i materiałach sponsorowanych, m.in. wywiadach z ludźmi biznesu, kultury i polityki. W "Świecie Elit" można wykupić również okładkę, drugą i ostatnią stronę. Naturalnie, są również materiały niesponsorowane, przygotowane przez redakcję – opowiada Skrobisz. – Magazyn można kupić w sklepach Inmedio oraz w formie e-wydań, ale do szeregu instytucji m.in. do Kancelarii Prezydenta, Premiera, Sejmu i Senatu, ministerstw, ambasad, placówek dyplomatycznych, przedstawicielstw handlowych oraz największych firm jest dostarczany za darmo – wylicza.

Marek Skrobisz zaznacza, że "Świat Elit" ukazywał się średnio w nakładzie 5-6 tys. egz. Redakcję magazynu tworzą współpracownicy. Nie zatrudnia nikogo na etacie. –Natomiast mamy w pełni wyposażoną redakcję, którą stanowi przeszło 130-metrowy lokal wynajęty w al. Solidarności na Woli – mówi Marek Skrobisz.

Marek Skrobisz jest założycielem "Świata Elit". – Prowadziłem magazyn na bazie jednoosobowej działalności gospodarczej. Przed laty pismo przekazałem jedynej córce Joannie Skrobisz-Sowińskiej. Zmarła w lipcu ubiegłego roku, zaledwie miesiąc po zdiagnozowaniu choroby nowotworowej – wspomina. – W redakcji "Świata Elit" wszystko mi ją przypomina. Nie jestem w stanie wydawać tego tytułu. Zdecydowałem się na jego sprzedaż – mówi.

Marek Skrobisz nie ujawnia kondycji firmy wydającej "Świat Elit". Ponieważ działa w formule jednoosobowej działalności gospodarczej, jej wyniki finansowe nie są dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym.

– Od momentu śmierci córki magazyn nie przynosił dochodów – przyznaje Skrobisz. Podkreśla jednak: – Ma potencjał, unikalne know-how, dzięki któremu może przynosić znaczne dochody ze sprzedaży reklam i materiałów sponsorowanych.

(JF, 28.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.