Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 17, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MKiDN: 0,5 mld zł z budżetu państwa na media publiczne w pierwszym kwartale 2025 roku

Do Telewizji Polskiej, której dyrektorem generalnym jest Tomasz Sygut, trafiło 350 mln zł z 500 mln zł (fot. Adam Warżawa/PAP)

Na pierwszy kwartał 2025 roku media publiczne dostały z budżetu państwa łącznie 0,5 mld zł – podało "Presserwisowi" Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Biuro prasowe resortu wyjaśniło, że środki na realizację misji publicznej w styczniu, lutym i marcu pochodzą z rezerwy celowej budżetu państwa.

TVP otrzymała 350 mln zł, Polskie Radio – 75 mln zł

Do Telewizji Polskiej trafiło 350 mln zł, czyli 70 proc. całkowitej dotacji dla spółek mediów publicznych.

Czytaj też: TVP Info rusza z godzinnym programem informacyjnym "Za pięć dwunasta"

Polskie Radio otrzymało 75 mln zł. Tyle samo – do podziału – dostało 17 regionalnych rozgłośni publicznych.

W całym 2024 roku mediom publicznym wypłacono z budżetu państwa 2,341 mld zł, z czego 1,851 mld zł trafiło do TVP. 

Za rządów Prawa i Sprawiedliwości media publiczne mogły liczyć na rekompensaty z tytułu utraconych wpływów abonamentowych (2,7 mld zł w 2023 roku). Pod koniec grudnia 2023 roku prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę okołobudżetową, w której przewidziano, że na media publiczne w 2024 roku będzie można przeznaczyć ok. 3 mld zł. W związku z tą decyzją ówczesny minister kultury Bartłomiej Sienkiewicz postawił w stan likwidacji spółki mediów publicznych.

Czytaj też: Nie sprzedano wszystkich biletów na kongres Kanału Zero. Stanowski mówi o błędach

(KOZ, 17.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.