IWP rozmawia z InPostem  |  Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

IWP rozmawia z InPostem  |  Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

IWP rozmawia z InPostem  |  Nowa CEO Grupy naTemat.pl  |  Cztery agencje w przetargu mediowym Pepco  |  Google zakończył testy wyszukiwarki  |  Cennik Polsatu na kwiecień  |  Wiceprezes ds. cyfrowych Canal+ Polska  |  Kontynuacja serialu "Gliny"  |  Wyniki "Hotel Paradise" w TVN Siedem  |  TTV z programem dokumentalnym  |  Oglądalność "Przyjaciółek" i "Naszego nowego domu" w Polsacie  |  Cztery nowe polskie seriale w Max  |  Pilot WP wycofa kanał z oferty  |  Grupa ZPR Media odświeża dwa formaty wideo  |  Studio nagraniowe Polskiego Radia  |  Netflix z serialem z oferty TV Puls  |  Dzień Mediów Lokalnych we Wrocławiu  |  Koszty influencer marketingu w 2025 roku  |  On Board Think Kong  |  Animex Foods wybrał  |  Lidl Polska  |  Turecki dziennikarz w areszcie domowym za udział w protestach  |  Eutelsat z nakazem zaprzestania nadawania rosyjskich kanałów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 05, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google rozczarował, chociaż jego zysk wzrósł o 28 proc. W tym roku wyda 75 mld dol. na AI

Google po ogłoszeniu wyników nie zebrał oklasków, mimo bardzo wysokich zysków (fot. Unsplash.com/Paweł Czerwiński)

Ogłoszenie wyników za ostatni kwartał 2024 roku przez Alphabet, spółkę macierzystą Google, spotkało się z mieszanymi odczuciami. Pomimo bardzo zadowalających zysków przychody okazały się niższe od oczekiwanych i to spowodowało 6-procentowy spadek wartości akcji bezpośrednio po zakończeniu notowań.

Kwartalne przychody koncernu wyniosły 96,47 mld dol. i były nieznacznie niższe od prognoz analityków, choć rok do roku wzrosły o 12 proc. Tak samo, jak Google Cloud – 11,96 mld dol. Lepsze od spodziewanych przychody YouTube – na poziomie 10,46 mld dol. (+14 proc.) – nie zrównoważyły rozczarowania. Natomiast YouTube po raz pierwszy za okres 12 miesięcy (ale liczony do końca września) przekroczył kwotę 50 mld dol.

Czytaj też: Apple zwiększa przychody i zyski, gorzej tylko w Chinach. 1 mld subskrypcji

Nawet mimo bardzo wysokich zysków komentarze nie były entuzjastyczne. Cały koncern wypracował ich 26,54 mld dol., przebijając zdecydowanie ubiegłoroczne, które wyniosły wtedy 20,69 mld USD. To wzrost aż o 28 proc. Zysk na akcję w okresie od początku października do końca grudnia 2024 odnotowano na poziomie 2,15 dol.

Alphabet ogłosił ponadto, że w 2025 roku wyda 75 mld dol., większość na inwestycje związane ze sztuczną inteligencją.

Czytaj też: Trump zleca powstanie funduszu inwestycyjnego, który miałby kupić amerykańskiego TikToka

(MAC, 05.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.