Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja pozwoliła grupie ZPR stworzyć 300 profili swoich typowych czytelników (fot. Pixabay)

Grupa ZPR Media wdrożyła w swoich serwisach nowe profile użytkowników internetu, opracowane na podstawie ich zainteresowań. To rozwiązania umożliwia precyzyjne targetowanie kampanii do wszystkich użytkowników serwisów grupy oraz serwisów innych wydawców reprezentowanych przez IDMnet.

Należąca do Grupy ZPR spółka Time, we współpracy z działającą w branży data science spółką Accorp, również należącą do grupy, przeanalizowała z wykorzystaniem modeli AI ponad 800 tys. artykułów oraz skategoryzowła je zgodnie ze standardem IAB Taxonomy 3.0.

Precyzyjne emitowanie reklam

Na tej podstawie powstało ponad 300 różnych profili użytkowników. Nowe rozwiązanie pozwala na precyzyjne emitowanie reklam wyłącznie do wybranych odbiorców, zdefiniowanych na podstawie zainteresowań oraz demografii.

Czytaj też: ByteDance, właściciel TikToka, w lutym rusza z wydawaniem drukowanych książek

Nowe profile zostały zintegrowane z ad serwerem, a w najbliższych tygodniach ich lista będzie rozwijana. System automatycznie i na bieżąco synchronizuje dane o użytkownikach.

"Nasze nowe profile, oparte na zainteresowaniach użytkowników, pozwalają skutecznie dotrzeć do odbiorców, a jednocześnie precyzyjniej odpowiadać na potrzeby reklamodawców. Wykorzystanie technologii AI umożliwiło nam zautomatyzowanie procesu a zespół specjalistów cały czas pracuje nad rozwojem modelu i dostosowaniem go do nowych potrzeb" – wyjaśnił w komunikacie Michał Hejka, odpowiedzialny w Accorp za Data Management Platform.

Krzysztof Głowiński-Lubiak, PR manager spółki Time, podkreśla, że nowe narzędzia służą wyłącznie do targetowania reklam, a nie treści dostępnych dla użytkowników. – Nie ma obawy, że powstaną jakieś bańki informacyjne, jak w niektórych mediach społecznościowych. Wszyscy użytkownicy mają pełen dostęp do naszych treści – mówi. Dodaje, że również liczba 300 profili nie jest zamknięta. – W miarę rozwijania projektu na pewno będzie ich przybywać – mówi.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w radiu. Ona już tam jest

(PAR, 30.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.