Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

118 mln zł zysku netto Wirtualnej Polski Holding SA po trzech kwartałach

Przychody spółki, którą kieruje Jacek Świderski, wzrosły o 8,6 proc. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding SA po trzech kwartałach 2024 roku miała 1,168 mld zł przychodów ze sprzedaży i 118 mln zł zysku netto.

Skonsolidowane przychody Wirtualnej Polski w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku wzrosły o 8,6 proc., a zysku netto spadł o 3 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 336,3 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 proc.

Przychody segmentu reklama i subskrypcje wzrosły o 3,8 proc. - do 522,2 mln zł, z czego 502,8 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe (wzrost o 4,1 proc.). Skorygowana EBITDA tego segmentu spadła o 7,6 proc., do 173,4 mln zł.

Segment turystyka zapewnił WP 478,8 mln zł przychodów, czyli o 19,5 proc. więcej niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA to 139,6 mln zł (wzrost o 19 proc.).

Przychody segmentu finanse konsumenckie spadły o 5,1 proc., do 145,1 mln zł. Skorygowana EBITDA była wyższa o 8,7 proc. i wyniosła 21,8 mln zł.

W samym trzecim kwartale 2024 roku Wirtualna Polska Holding uzyskała 437,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 7,9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2023 roku) i wypracowała 79,9 mln zł zysku netto (wzrost o 11,4 proc.). Skorygowana EBITDA wzrosła o 2,5 proc., do 153,6 mln zł.

Segment reklama i subskrypcje odpowiadał za 175,2 mln zł przychodów WP w trzecim kwartale (wzrost o 6,4 proc.), z czego 167,4 mln zł to były wpływy gotówkowe (wzrost o 7,2 proc.). Jak podano w sprawozdaniu, przychody gotówkowe wzrosły "dzięki stopniowej poprawie w dynamice wzrostu przychodów z reklamy, a także widocznemu wzrostowi przychodów z subskrypcji".

Przychody segmentu turystyka wyniosły 208,4 mln zł i wzrosły o 12,2 proc. "w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje.pl". Z kolei segment finanse konsumenckie zanotował 48,3 mln zł przychodów (wzrost o 1,5 proc.).

(KOZ, 26.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.