Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT nie wykreśli z koncesji Radia Fest zapisów o konieczności grania muzyki chrześcijańskiej

Krajowa Rada uznała, że proponowane zmiany są za daleko idące w stosunku do pierwotnych założeń programu Radia Fest (fot. Pexels.com)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgodziła się na wykreślenie z koncesji gliwickiego Radia Fest zapisów o obowiązku grania muzyki chrześcijańskiej.

Radio Fest od zeszłego roku ma nowego właściciela. Udziały w spółce MCC Group, właścicielu koncesji rozgłośni, od Stowarzyszenia Deorecordings przejęła Radiowa Agencja Reklamowa, należąca do spółki Radio Park. To nadawca stacji, której można słuchać m.in. w Kędzierzynie-Koźlu, Brzegu i Opolu.

KRRiT odmówiła Radiu Fest

"W efekcie zmiany został powzięty zamiar stworzenia programu o zmienionym formacie muzycznym" – czytamy w dokumencie przedstawionych przez KRRiT w zeszłym tygodniu. Nadawca uważa, że muzyka chrześcijańska z nurtu Contemporary Christian Music "nie współbrzmi z innymi gatunkami muzycznymi prezentowanymi na antenie, powodując obniżenie konkurencyjności Radia Fest w stosunku do stacji radiowych, rozpowszechniających programy radiowe na tym samym obszarze".

Czytaj też: OFF Radio Kraków rezygnuje z audycji AI po protestach, negatywnych komentarzach i petycji

We wniosku do KRRiT wskazano również na trudności ze zdefiniowaniem formatu muzycznego, określanego jako muzyka chrześcijańska. Zgodnie z koncesją Radio Fest musi nadawać 30 proc. muzyki chrześcijańskiej, czyli ponad 52 godziny tygodniowo.

Krajowa Rada uznała jednak, że proponowane zmiany są za daleko idące w stosunku do pierwotnych założeń programu Radia Fest i odmówiła wykreślenia zapisów w koncesji.

"Muzyka chrześćijańska była ważnym kryterium"

Regulator zwraca uwagę, że całkowita rezygnacja z emitowania muzyki chrześcijańskiej jest niezgodna z wymogami wygranego przez Radio Fest konkursu na częstotliwość w Chorzowie z 2009 roku (muzyka chrześcijańska miała stanowić co najmniej 20 proc. tygodniowego czasu nadawania programu).

Czytaj też: Maciej Świrski przekonywał za granicą, że jest prześladowany przez polskie władze

"Propozycja 30 proc. udziału muzyki chrześcijańskiej w programie była ważnym kryterium oceny wniosków i zaważyła na przyznaniu Wnioskodawcy koncesji, a co za tym idzie, próba całkowitego wycofania się z zapisu gwarantującego jej nadawanie, jest sprzeczna z zasadą wyboru najciekawszej oferty odpowiadającej na zapotrzebowanie odbiorców" – wyjaśnia KRRiT.

Nadawcy Radia Fest przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy przez KRRiT lub skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

W okresie kwiecień-wrzesień 2024 roku Radio Fest miało 1,2 proc. udziału w czasie słuchania w aglomeracji śląskiej.

Czytaj też: Michał Rachoń wpłacił 700 tys. zł za zwolnienie z aresztu urzędniczek Min. Sprawiedliwości

(KOZ, 28.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.