Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Wyniki słuchalności w okresie wrzesień-listopad  |  Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy  |  Omnicom Group przejmuje  |  Widownia drugiego sezonu serialu "Teściowie" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Komentator Formuły 1 wraca do Eleven Sports  |  W Canal+ serial dokumentalny o partnerkach znanych sportowców  |  Usługa Viaplay w Prime Video  |  Altavia Kamikaze + K2 zatrudniła trzy osoby  |  Dentsu przewiduje  |  Luxury Care & More będzie promować  |  Alisyn Camerota pożegnała się z CNN  |  "Dziewczyna z igłą" i kręcony w Polsce "Prawdziwy ból" nominowane do Złotych Globów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Już dzisiaj gala Grand Press 2024, na której poznamy Dziennikarza Roku. Transmisja o godz. 20.30 na antenie TVN 24 oraz na facebookowym profilu Fundacji Grand Press. Szczegóły: kliknij tutaj  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio dalej zamierza poszerzać zasięg DAB+. Decyzja zależy od sytuacji finansowej

Słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa (fot. Pexels.com)

Polskie Radio planuje w 2025 roku poszerzyć zasięg multipleksu radia cyfrowego o 30 dodatkowych stacji nadawczych. Ostateczna decyzja uzależniona jest jednak od sytuacji finansowej spółki.

Zgodnie z danymi spółki z końca pierwszej połowy 2024 roku w zasięgu multipleksu DAB+ Polskiego Radia było ok. 86 proc. mieszkańców Polski i ok. 72 proc. powierzchni kraju (dla porównania, na koniec września 2023 roku było to odpowiednio 67 proc. i 45 proc.). Dziś w tej technologii działa 81 stacji nadawczych.

Czytaj też: Do Polskiego Radia mają wrócić karty mikrofonowe

– Obecne umowy przewidują możliwości rozbudowy sieci i usług uzupełniających w nowych lokalizacjach – informuje Piotr Daniluk, rzecznik prasowy Polskiego Radia. – W planach finansowych na 2025 rok faktycznie mamy założoną rozbudowę sieci o 30 dodatkowych stacji uzupełniających, jednakże ten projekt jest ściśle związany z finansowaniem mediów publicznych. Realizacja planu będzie uzależniona od sytuacji finansowej Polskiego Radia – zaznacza rzecznik spółki.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, słuchalność radia cyfrowego w technologii DAB+ w Polsce ciągle jest śladowa. W okresie styczeń-wrzesień 2024 roku na taki sposób odbioru przypadało 0,3 proc. udziału w czasie słuchania (podobnie jak rok wcześniej). Radio DAB+ wybierało 64 tys. słuchaczy dziennie (spadek z 72 tys.). 

Polskie Radio w DAB+ nadaje od października 2013 roku. Multipleks radia cyfrowego uruchomiono za prezesury Andrzeja Siezieniewskiego.

Czytaj też: Tomasz Duklanowski wrócił do Polski i będzie musiał zapłacić Radiu Szczecin 42 tys. zł

(KOZ, 27.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.