Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 06, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube ograniczy dostęp nastolatków do filmów na temat odchudzania i sprawności fizycznej

YouTube podał, że eksperci z komitetu doradczego ds. młodzieży i rodzin stwierdzili, iż niektóre kategorie, które mogą być nieszkodliwe w postaci pojedynczego filmu mogą być problematyczne przy wielokrotnym oglądaniu (fot. Unsplash.com/Christian Wiediger)

YouTube podjął postanowienie o zaprzestaniu udostępniania nastolatkom filmów dotyczących sprawności fizycznej czy odchudzania, akceptując opinie ekspertów uważających, że szkodzi ich wielokrotne oglądanie.

Platforma nie odbierze możliwości oglądania filmów osobom w wieku od 13 do 17 lat, ale jej algorytmy nie będą później spychać młodych użytkowników do "króliczych nor" ("rabbit holes") z powiązanymi treściami.

YouTube stwierdził, że takie treści nie naruszają jego wytycznych, ale wielokrotne ich oglądanie może mieć wpływ na samopoczucie niektórych użytkowników.

"W miarę jak nastolatek zaczyna zastanawiać się, kim jest i jakie ma wobec siebie standardy, poprzez wielokrotne oglądanie treści zawierających wyidealizowane obrazy kształtujące nierealistyczny standard wewnętrzny, może nabrać negatywnego przekonania na swój temat" - stwierdził globalny dyrektor ds. zdrowia YouTube, dr Garth Graham.

YouTube podał, że eksperci z komitetu doradczego ds. młodzieży i rodzin stwierdzili, iż niektóre kategorie, które mogą być nieszkodliwe w postaci pojedynczego filmu mogą być problematyczne przy wielokrotnym oglądaniu.

W Wielkiej Brytanii nowo wprowadzona ustawa o bezpieczeństwie w internecie nakłada na firmy technologiczne obowiązek ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami, a także rozważenia, w jaki sposób algorytmy mogą narażać osoby poniżej 18. roku życia na szkodliwe materiały.

(MAC, 06.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.