Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Polska na koniec rządów PiS miała 298 mln zł zysku

W zeszłym roku Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty (fot. materiały prasowe)

W prawie całym 2023 roku Telewizja Polska zanotowała 298 mln zł zysku netto przy 4,42 mld zł przychodów.

To dane od 1 stycznia do 26 grudnia 2023, przekazane do Krajowego Rejestru Sądowego. Później spółkę postawiono w stan likwidacji. W drugiej połowie grudnia kontrolę nad TVP straciło Prawo i Sprawiedliwość.

We wspominanym okresie przychody TVP (łącznie z tzw. wielkościami zrównanymi z przychodami ze sprzedaży i z uwzględnieniem zmiany stanu produktów - w 2023 zwiększenie o 108,2 mln zł) w porównaniu z całym 2022 rokiem wzrosły o 24,03 proc. Ze sprzedaży reklam zanotowano 736,5 mln zł (o 6,3 proc. więcej). Z abonamentu uzyskano 2,66 mld zł (wzrost o 25,6 proc.). Pozostałe przychody operacyjne wzrosły o 26 proc., do 116,3 mln zł.

Czytaj też: Maksymilian Maszenda z byłej ekipy "Wiadomości" TVP idzie do Telewizji Republika

Koszty działalności operacyjnej TVP były wyższe o 13,5 proc. i wyniosły 3,72 mld zł. Usługi obce pochłonęły 1,08 mld zł (wzrost o 6,1 proc.). Na wynagrodzenia przeznaczono 709,1 mln zł, czyli o 10,07 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Średnie zatrudnienie to 2 864,23 etatu (ok. 15,4 etatu mniej). Etaty dziennikarskie to 329,38 (25,8 etatu więcej). W przeliczeniu na osoby na 26 grudnia było łącznie 3064 pracowników (171 więcej niż na koniec 2022 roku). Pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 248,6 mln zł do 442,6 mln zł.

TVP zanotowała 369,7 mln zł zysku z działalności operacyjnej wobec 126,9 mln zł na plusie rok wcześniej. Zysk netto to 298 mln zł wobec 50,7 mln zł straty rok wcześniej.

(MNIE, 11.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.