Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 01, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim ponownie najwyżej w rankingu kierunków studiów

"Perspektywy" prowadzą ranking kierunków studiów od 2020 roku. Na czele ponownie znalazł się kierunek dziennikarski na Uniwersytecie Warszawskim (screen: WDiNP UW)

Dziennikarstwo i komunikacja na Uniwersytecie Warszawskim ponownie na czele rankingu kierunków studiów "Perspektyw". Dwa kolejne miejsca zajmują kierunki dziennikarskie na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

W pierwszej dziesiątce znalazły się Uniwersytet Wrocławski, UMCS w Lublinie, Uniwersytet Zielonogórski, który awansował z 17. miejsca, Uniwersytet Łódzki, SWPS, Uniwersytet Śląski i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Dziennikarstwo na UJ najbardziej prestiżowe

W rankingu oceniono w sumie 26 uczelni, które w swojej ofercie mają kierunek dziennikarstwo i komunikacja. Ranking powstaje na podstawie wielu wskaźników, w tym m.in. liczby publikacji, cytowań czy wynagrodzenia i szans na zatrudnienie absolwentów.

Czytaj też: Graj w gry w media. Gry mogą też edukować – także redaktorów i dziennikarzy

Kierunki studiów oceniane są też przez samych pracowników naukowych (profesorów i doktorów habilitowanych) pod kątem ich prestiżu. Tu wyniki potrafią się różnić. Jako najbardziej prestiżowy dziennikarstwo na UJ wskazało najwięcej pracowników. Najsłabsze oceny kadry zebrały kierunki dziennikarskie na Uniwersytecie Opolskim, UKSW w Warszawie, Uniwersytecie Szczecińskim, Uniwersytecie Radomskim (jest klasyfikowany po raz pierwszy) i Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Na zatrudnienie w zawodzie najbardziej mogą liczyć absolwenci dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Wysokie szanse mają też absolwenci Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Wrocławskiego. Na najlepsze wynagrodzenie – znów Absolwenci UW. Najsłabsze zarobki mają absolwenci dziennikarstwa Uniwersytetu Opolskiego.

Kierunki objęte rankingiem muszą posiadać na danej uczelni ofertę studiów jednolitych magisterskich lub studiów stacjonarnych II stopnia, zapewniając studentom możliwość kontynuacji nauki po ukończeniu studiów I stopnia na tym samym kierunku.

Czytaj też: Nowy Press: Chaciński o kulturze, której brak, a także Bojanowski, Nałęcz, CPK oraz Ziobro mediom

(PAR, 01.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.