Debiut Gadu-Gadu na giełdzie
23.02.2007, 10:00
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała w piątek spółka Gadu-Gadu, właściciel komunikatora internetowego Gadu-Gadu. Cena praw do akcji w pierwszym notowaniu wzrosła o 35 proc. do 28,3 zł. Na koniec dnia kurs wyniósł 24,40 zł. (wzrost o 16,2 proc.) Cena emisyjna akcji w ofercie publicznej wynosiła 21 zł.
Spółka oferowała inwestorom 4 mln 958 tys. 611 akcji. Stopa redukcji dla inwestorów uczestniczących w procesie book-buildingu wyniosła 98,86 proc., a dla pozostałych inwestorów - 99,43 proc. W transzy inwestorów instytucjonalnych nie było redukcji, ponieważ były do nich wystosowywane imienne zaproszenia do zapisów na akcje. W wyniku emisji nowych akcji spółka pozyskała 77,88 mln zł. Wartość całej oferty, łącznie ze sprzedażą walorów przez dotychczasowych akcjonariuszy, przekroczyła 104 mln zł. To największa w br. pod względem wartości oferta polskiej spółki. Środki pozyskane z emisji Gadu-Gadu planuje przeznaczyć na przejęcia innych firm m.in. internetowych portali tematycznych. Spółka chce też wejść na rynek MVNO (Mobile Virtual Network Operator - operatorzy wirtualni w telefonii komórkowej). Część środków z emisji zostanie także przeznaczona na inwestycje w infrastrukturę techniczną. W planach Gadu-Gadu jest również ekspansja zagraniczna.(PAP, BW, 23.02.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










