Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rusza Max, nowa platforma streamingowa WBD. Player docelowo darmowym serwisem

Wczoraj na gali premierowej platformy Max w Warszawie zaprezentowały się gwiazdy seriali i filmów. W relacji z imprezy na głównej antenie TVN Olivier Janiak gościł m.in. Katarzynę Kieli, CEO TVN, oraz Martynę Wojciechowską, autorkę filmu dokumentalnego "Hope"

Warner Bros. Discovery liczy, że w ciągu roku wszyscy subskrybenci Playera staną się klientami Maxa – startującej we wtorek platformy streamingowej, która zastąpi HBO Max. Player przestaje oferować premierowe treści, a sam serwis ma docelowo stać się darmowy.

– Uznaliśmy, że lepiej postawić na jedną markę globalną, czyli Max jako serwis płatny. A Player jest rozpoznawalnym brandem w Polsce i będzie miał również swoją rolę w dostarczaniu doświadczeń streamingowych w modelu bezpłatnym – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Maciej Gozdowski, group vicepresident streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce.

Subskrybenci Playera przejdą do Maxa?

Maciej Gozdowski pytany o przyszłość Playera stwierdził: – Player zostanie z nami, ale będziemy zmierzali do darmowej oferty. Dziś nie umiem powiedzieć, kiedy dokładnie to nastąpi. Chcemy, żeby Max stał się serwisem subskrypcyjnym premium pierwszego wyboru.

Czytaj też: Netflix testuje pierwsze od 10 lat zmiany w wyglądzie i działaniu aplikacji

Player nie będzie już udostępniał – tak jak do tej pory – premierowo seriali, a także premierowych treści z ramówki TVN. Od teraz oferowane będą w Maxie.

Szef streamingu w Warner Bros. Discovery w Polsce zakłada, że subskrybenci Playera przejdą do Maxa. – Uważam, że w ciągu roku połączymy bazy Playera i HBO Max w jedną. Jest to cel jak najbardziej realny – przekonywał.

Menedżerowie Warner Bros. Discovery w Polsce nie chcieli powiedzieć, o ile firma zwiększa wydatki na lokalne produkcje. – Mamy budżet dużo większy, natomiast będziemy dalej rozsądnie wydawać pieniądze – zaznaczył Maciej Gozdowski. Dorota Eberhardt, dyrektorka programowa serwisu Max w Polsce, dodała: – Będziemy podnosić budżety tam, gdzie przełoży się to na jakość. 

Częścią oferty będą lokalne dokumenty

Do końca roku w Maxie pojawią się cztery polskie seriale fabularne (polskie treści na start stanowić będą 25 proc. oferty nowej platformy). 11 czerwca w ofercie platformy udostępniony zostanie finałowy, czteroodcinkowy sezon "Skazanej" z Agatą Kuleszą. Będą również: drugi sezon "Odwilży" z Katarzyną Wajdą w roli głównej, czwarty i ostatni sezon serialu "Szadź" z Maciejem Stuhrem i Aleksandrą Popławską (miał mieć wiosną premierę w Playerze), a także serial obyczajowy "Lady Love" z Anną Szymańczyk (opowiada o losach młodej dziewczyny z małego PRL-owskiego miasteczka, która w RFN trafiła na okładki pism dla dorosłych).

Czytaj też: Prawie 4,6 mln widzów w TV śledziło ogłoszenie sondażowych wyników wyborów europejskich

Jeszcze w 2024 roku do Maxa może również trafić thriller szpiegowski "Przesmyk" z Leną Górą (ostateczna data premiery nie została jeszcze ustalona). Natomiast w 2025 roku w Maxie dostępny będzie serial "Porządny człowiek", psychologiczny thriller z Krzysztofem Czeczotem w roli głównej.

Częścią oferty Maxa będą również lokalne dokumenty. – Zanim HBO zaczęło produkować w Polsce seriale, tworzyło dokumenty. Chcemy do tego wrócić. Mamy środki i pomysły. To będzie nas wyróżniało – przekonywał Maciej Gozdowski.

W dniu premiery do Maxa trafi dokument "Hope" Martyny Wojciechowskiej o procederze oskarżania niewinnych nigeryjskich dzieci o czary. – Jesteśmy umówieni z Martyną, że co roku co najmniej jedną dużą produkcję dokumentalną będzie szykowała dla Maxa – mówiła Dorota Eberhardt.

Pakiety Maxa od 19,99 zł do 49,99 zł

Od 28 czerwca oglądać będzie można dokument "Król Zanzibaru" o Wojciechu Żabińskim, założycielu sieci hoteli Pili Pili. Jesienią w bibliotece Maxa pojawi się czteroodcinkowy serial dokumentalny "Łowcy skór", czyli powrót do wydarzeń, które rozegrały się w łódzkim pogotowiu w połowie lat 90. Z kolei na 2025 rok zaplanowano premierę dokumentu "33 sceny z getta".

Czytaj też: Watchdog Polska opublikowała listę wynagrodzeń szefów w TVP. Ale są wątpliwości

W ramach platformy Max użytkownicy znajdą treści globalnych marek, takich jak HBO, DC czy Warner Bros. 17 czerwca pojawi się drugi sezon serialu "Ród Smoka". W ofercie będą również wydarzenia sportowe, w tym relacje z tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.

Pakiety Maxa kosztują od 19,99 zł do 49,99 zł miesięcznie. Najmniej – 19,99 zł miesięcznie lub 199 zł rocznie – trzeba zapłacić za pakiet podstawowy z reklamami. Umożliwi on oglądanie seriali, filmów i programów w jakości full HD na dwóch urządzeniach jednocześnie, a także kanału TVN.

Pakiet standardowy (29,99 zł miesięcznie lub 299 zł za rok; bez reklam) dodatkowo pozwoli na pobranie do 30 filmów, które będzie można oglądać offline, a oprócz TVN dostępne będą w nim kanały HBO, HBO 2 i HBO 3. Najdroższy jest pakiet premium (49,99 zł miesięcznie lub 499 zł rocznie). Jego treści oglądać będzie można na czterech urządzeniach jednocześnie nie tylko w jakości full HD, ale i 4K z dźwiękiem Dolby Atmos przy wybranych pozycjach. Da on również możliwość pobrania do 100 dostępnych materiałów, w tym 30 filmów.

Użytkownicy HBO Max zachowają swój plan

Do każdego bazowego pakietu dokupić będzie można pakiet dodatkowy Kanały TV i Sport (20 zł miesięcznie) z 25 kanałami na żywo, w tym TVN 24, TVN Siedem, CNN, Eurosport 1, Discovery Channel.

Czytaj też: Organizator Pixel Heaven nie zgłosił imprezy masowej. Uczestnicy w godzinnych kolejkach

Dla porównania:

  • SkyShowtime, który ruszył przed rokiem, kosztuje 24,99 zł w wersji bez reklam i 19,99 zł z reklamami (wszystkie ceny za subskrypcje miesięczne).
  • Za Disney+ trzeba zapłacić 37,99 zł,
  • a za Apple TV+ – 34,99 zł.
  • Dostęp do Viaplay waha się od 15 zł bez sportu do 55 zł z pełną ofertą,
  • a do Netflixa – w zależności od pakietu od 29 zł do 60 zł.
  • Z kolei Prime Video Amazona to wydatek 10,99 zł miesięcznie lub 49 zł rocznie.

Dotychczasowi użytkownicy HBO Max (subskrypcja serwisu kosztowała 29,99 zł miesięcznie) zachowają swój dotychczasowy plan subskrypcji, cenę usługi, cechy i funkcjonalności platformy.

W ramach działań wspierających wprowadzenie marki na rynek Max zaprosił do współpracy Katarzynę Nosowską, która napisała i zaśpiewała utwór "Tylko to, co chcę". W kampanii reklamowej platformy wystąpi natomiast m.in. Iga Świątek.

Warner Bros. Discovery nie ujawnia, ilu subskrybentów mają Player i HBO Max.

Czytaj też: Izrael przedłuża zakaz nadawania dla Al Jazeery o 45 dni. "To kanał terrorystyczny"

(KOZ, 11.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.