Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na platformie X nagły wzrost fałszywych kont związanych z wyborami prezydenckimi

Fałszywe konta wychwalające Trumpa są częścią skoordynowanej kampanii (screen: YouTube/DawnNews English)

Analitycy izraelskiej firmy technologicznej Cyabra zajmującej się badaniem mediów społecznościowych ustalili, że na platformie X mnożą się fałszywe konta zamieszczające wpisy na temat wyborów prezydenckich w USA.

Firma wykorzystująca do identyfikowania fałszywych kont sztuczną inteligencję odkryła, że 15 proc. kont X wychwalających byłego prezydenta Donalda Trumpa i krytykujących obecnego prezydenta Joe Bidena jest fałszywych. Z raportu wynika również, że fałszywych jest 7 proc. kont wychwalających Bidena i krytykujących Trumpa.

Więcej nowo wykrytych fałszywych kont na X

Badanie Cyabra opiera się na przeglądzie postów na platformie X, wcześniej znanej jako Twitter, na przestrzeni dwóch miesięcy, począwszy od 1 marca. Przegląd obejmował analizę popularnych hashtagów i określenie nastrojów pod kątem tego, czy posty są pozytywne, negatywne czy neutralne.

Czytaj też: Musk zebrał 6 mld dol. na swój start-up xAI, zajmujący się sztuczną inteligencją

Analiza pokazuje, że w marcu i kwietniu liczba nowo wykrytych fałszywych kont wzrosła aż dziesięciokrotnie.

W raporcie przytacza się 12 391 nieautentycznych profili popierających Trumpa spośród 94 363 ogółem i 803 nieautentyczne profile popierające Bidena spośród 10 065 ogółem.

X i inne platformy mediów społecznościowych znajdują się pod większą kontrolą od 2016 roku, kiedy Rosja ingerowała w wybory prezydenckie w USA, próbując wzmocnić kandydaturę Trumpa i zaszkodzić jego przeciwniczce, demokratce Hillary Clinton.

Część skoordynowanej kampanii

Cyabra stwierdziła, że fałszywe konta wychwalające Trumpa w tym cyklu są częścią skoordynowanej kampanii mającej na celu wywarcie wpływu na opinię publiczną i dyskusję w internecie. W raporcie nie wskazano osób ani grup stojących za kampanią.

Czytaj też: Martine Croxall wraca na antenę BBC po pozwaniu pracodawcy za dyskryminację

Z raportu wynika, że fałszywe konta popierające Trumpa niosły dwa główne komunikaty: "Głosuj na Trumpa" i "Biden jest najgorszym prezydentem, jakiego Stany Zjednoczone kiedykolwiek miały".

Stwierdzono, że fałszywe konta wspierające Bidena nie są częścią skoordynowanej kampanii, ponieważ nie zidentyfikowano cech charakterystycznych dla tego rodzaju działań, takich jak jednoczesne zamieszczanie fałszywych kont.

Czytaj też: Instagram i producent "Call of Duty" pozwani po masakrze w amerykańskiej szkole

(MAC, 28.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.