BBC Worldwide walczy o polski rynek reklamowy
19.02.2007, 08:12
Zaostrza się konkurencja wśród kanałów tematycznych. BBC Worldwide to kolejny gracz, który chce wprowadzać nowe programy i zawalczyć o polski rynek reklamowy - pisze "Gazeta Wyborcza".
BBC Prime dostępny w 1,5 mln polskich domów od pięciu lat ma wiernych widzów ceniących go za anglojęzyczną ramówkę składającą się z brytyjskich komedii, seriali i programów rozrywkowych. Podobnie jak w innych krajach miłośnikami tego kanału są wykształceni mieszkańcy większych miast, po trzydziestce. Jeszcze w tym roku miejsce BBC Prime może zając BBC Entertainment - nowy kanał w całości tłumaczony przez lektora na polski. - Widzowie otrzymają znacznie lepszy produkt, bo będzie to kanał przygotowany specjalnie na rynek polski, podczas gdy BBC Prime jest nadawany jednocześnie na kilka krajów Europy Środkowej. W przyszłości będziemy chcieli mieć na antenie BBC Entertainment znane brytyjskie programy, ale wyprodukowane na naszej licencji w Polsce - przekonuje Dean Possenniskie, szef kanałów tematycznych w BBC Worldwide, komercyjnej odnogi brytyjskiej BBC. Poza BBC Prime należy do niej również obecny w Polsce kanał informacyjny BBC World. Nowy kanał zastąpi BBC Prime prawdopodobnie pod koniec tego roku albo na początku przyszłego. Data startu będzie zależała od tego, jak potoczą się negocjacje z operatorami kablowymi, gdyż nadawca chce wynegocjować wyższe opłaty licencyjne. - Chcemy zaoferować kanał dopasowany do gustów polskiego widza, a to wymaga nowych zakupów programowych i setek tysięcy dolarów na promocję w Polsce. Dlatego chcemy zmienić cenę - wyjaśnia Possenniskie i dodaje, że rozmowy z operatorami powinny zakończyć się w marcu. Czy podwyżka opłat w połączeniu z brakiem miejsca w sieciach kablowych nie postawi tych planów pod znakiem zapytania? - Co najmniej od trzech lat w Polsce mówi się, że w sieciach kablowych nie ma miejsca, a tym czasem operatorzy przyjęli nowy kanał Kuchnia.tv, podobnie jak nikomu wcześniej nieznany Sport Klub. A BBC jest dobrą, znaną i lubianą przez widzów marką - mówi Marcin Boroszko, szef domu sprzedaży kanałów tematycznych At Media. Kolejna zmiana, która czeka miłośników brytyjskiej rozrywki, to reklamy. Utrzymujący się wyłącznie z opłat pobieranych od operatorów kablowych BBC Prime przez lata odzwyczajał widzów od reklam, ale BBC Entertainment chce powalczyć o reklamodawców w Polsce i zbudować w Warszawie własny dział sprzedaży. - To duże inwestycje, warte kilka milionów dolarów. Planujemy swoją działalność w Polsce na najbliższe pięć lat - dodaje szef kanałów tematycznych w BBC Worldwide, który planuje na przyszły rok uruchomienie również dokumentalnego BBC Knowledge, rozrywkowego BBC Lifestyle oraz dziecięcego Cbeebies. Od ich powodzenia będzie zależało to, czy BBC Worldwide otworzy w Warszawie swoje biuro, z którego będzie zarządzać pracami w całej Europie Środkowo-Wschodniej.(oprac. KRP, 19.02.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










