O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ukraina zamyka listę "międzynarodowych sponsorów wojny"

Najwięcej firm "sponsorujących wojnę” pochodziło z Chin (14) i Stanów Zjednoczonych (9), a także Francji i Niemiec (po 4) oraz Włoch, Szwajcarii (po 3) i Belgii (2) (fot. Pixabay.com)

Organy rządowe Ukrainy podjęły decyzję o zamknięciu listy "międzynarodowych sponsorów wojny". W zestawieniu figurowały 52 firmy. Takie, jak m.in. PepsiCo, Mars, Unilever, Auchan, Nestle, Leroy Merlin, P&G, Japan Tobacco International czy Raiffeisen Bank International. Lista zniknęła ze strony Krajowej Agencji Zapobiegania Korupcji.

Ukraińskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych przekazało, że ze strony dyplomatów innych krajów pojawiało się wiele apeli o zaprzestanie tworzenia takiej listy.

- Lista ma również negatywny wpływ na podejmowanie ważnych decyzji w celu przeciwdziałania rosyjskiej agresji - oświadczył ukraiński rząd, o czym poinformowała strona Belsat.eu.

Jednocześnie nie wyjaśniono, po co stworzono listę "międzynarodowych sponsorów wojny” i uzupełniano ją przez 1,5 roku. Jeszcze w styczniu br. wpisano litewską spółkę Viciunu, producenta m.in. wyrobów rybnych.

Narodowa Agencja ds. Przeciwdziałania Korupcji (NAPK), prowadząca listę, zgodziła się, że nie ma potrzeby tworzenia takiego rejestru. Postanowiono więc w dalszym ciągu uzupełniać Państwowy Rejestr Sankcji, rezygnując z listy "międzynarodowych sponsorów wojny”.

Lista ta była prowadzona od lipca 2022 roku. Najwięcej firm "sponsorujących wojnę” pochodziło z Chin (14) i Stanów Zjednoczonych (9), a także Francji i Niemiec (po 4) oraz Włoch, Szwajcarii (po 3) i Belgii (2).

(MAC, 22.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.