Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Struktura właścicielska spółki Telewizja Republika  |  Prośba do likwidatora Telewizji Polskiej  |  Nadawca ViDoc TV zaskarża zajęcie komornicze  |  Potrzebna agencja do promocji projektu Dzielnica Wisła  |  TVP Polonia będzie nadawać "Wyborczy poradnik"  |  Hokejowe mistrzostwa świata Dywizji 1A w Polsat Sport  |  "Hotel Paradise" ze stabilną widownią  |  Rozstanie z Emitelem po blisko 10 latach  |  TVP Kultura z cyklem rozmów  |  Radio Tok FM ma nowych wydawców  |  Serwisantka Polskiego Radia RDC  |  Telewizja Polska ma zostać patronem medialnym  |  Dyrektor marketingu w Cedrob Foods  |  Ambasadorka Deichmanna  |  Żabka rusza z kampanią  |  BBC uruchomi w Mjanmie kanał informacyjny w miejsce Głosu Ameryki  |  Sąd zdecydował, że Warner Bros. Discovery ma prawa do Supermana  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ukraina zamyka listę "międzynarodowych sponsorów wojny"

Najwięcej firm "sponsorujących wojnę” pochodziło z Chin (14) i Stanów Zjednoczonych (9), a także Francji i Niemiec (po 4) oraz Włoch, Szwajcarii (po 3) i Belgii (2) (fot. Pixabay.com)

Organy rządowe Ukrainy podjęły decyzję o zamknięciu listy "międzynarodowych sponsorów wojny". W zestawieniu figurowały 52 firmy. Takie, jak m.in. PepsiCo, Mars, Unilever, Auchan, Nestle, Leroy Merlin, P&G, Japan Tobacco International czy Raiffeisen Bank International. Lista zniknęła ze strony Krajowej Agencji Zapobiegania Korupcji.

Ukraińskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych przekazało, że ze strony dyplomatów innych krajów pojawiało się wiele apeli o zaprzestanie tworzenia takiej listy.

- Lista ma również negatywny wpływ na podejmowanie ważnych decyzji w celu przeciwdziałania rosyjskiej agresji - oświadczył ukraiński rząd, o czym poinformowała strona Belsat.eu.

Jednocześnie nie wyjaśniono, po co stworzono listę "międzynarodowych sponsorów wojny” i uzupełniano ją przez 1,5 roku. Jeszcze w styczniu br. wpisano litewską spółkę Viciunu, producenta m.in. wyrobów rybnych.

Narodowa Agencja ds. Przeciwdziałania Korupcji (NAPK), prowadząca listę, zgodziła się, że nie ma potrzeby tworzenia takiego rejestru. Postanowiono więc w dalszym ciągu uzupełniać Państwowy Rejestr Sankcji, rezygnując z listy "międzynarodowych sponsorów wojny”.

Lista ta była prowadzona od lipca 2022 roku. Najwięcej firm "sponsorujących wojnę” pochodziło z Chin (14) i Stanów Zjednoczonych (9), a także Francji i Niemiec (po 4) oraz Włoch, Szwajcarii (po 3) i Belgii (2).

(MAC, 22.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.