Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IV Forum Mediów Lokalnych "Lokalsi 4.0" przyciągnęło 150 wydawców i dziennikarzy z całej Polski

Forum Lokalsi 4.0 odbyło się w Campusie Google for Startups w Warszawie (fot. Julia Piotrowicz)

Prawie 150 lokalnych wydawców i dziennikarzy spotkało się na IV Forum Mediów Lokalnych "Lokalsi 4.0". W tym roku wydarzenie zostało poświęcone głównie sztucznej inteligencji. Uczestnicy rozmawiali też o dalszych działaniach powołanego w ubiegłym roku Klastra Mediów Lokalnych – platformy wymiany doświadczeń, wspólnych projektów i szkoleń.

Forum, odbywające się w Campusie Google for Startups w Warszawie, zgromadziło prawie 150 uczestników – wydawców i dziennikarzy. To inicjatywa, której celem jest wsparcie mediów lokalnych, pomoc w zdobywaniu wiedzy na temat nowych technologii i wykorzystaniu ich w rozwoju lokalnych i subregionalnych portali internetowych. – W czasie bezpośrednich rozmów możemy lepiej poznać oczekiwania wydawców i dziennikarzy i w odpowiedni sposób przygotować działania stowarzyszenia i jego agend – mówi o idei forum Piotr Piotrowicz, prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych, które jest organizatorem przedsięwzięcia.

Czytaj też: Anglojęzyczny kanał TVP World wznowił nadawanie. Po raz pierwszy od połowy grudnia

W tym roku dyskutowano przede wszystkim o dynamicznym rozwoju AI i możliwościach jej wykorzystania w codziennej pracy mediów lokalnych. Przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w różnych obszarach działania pokazali zarówno przedstawiciele portali, jak i polskich start-upów. Poruszono także kwestię prawnych aspektów korzystania z AI. W panelu dyskusyjnym poglądy zderzyli entuzjaści i sceptycy wykorzystania sztucznej inteligencji w mediach.

– Jestem dumny, że mogę być świadkiem, jak przedstawiciele lokalnych mediów w Polsce nie tylko rozpoczynają dyskusję na temat sztucznej inteligencji, ale także dzielą się wskazówkami, rozwiązaniami i wyzwaniami – podkreślił Marek Miller, strategic news partner manager, CEE, Google Poland, na swoim profilu w serwisie LinkendIn. Niebawem na stronie SML będzie można znaleźć relacje wideo z paneli i prezentacji.

Forum to nie tylko prezentacje i panele dyskusyjne, ale także przestrzeń wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów. Temu służy również Klaster Nowych Mediów, powołany do życia w ubiegłym roku, a skupiający przedstawicieli mediów lokalnych bez względu na przynależność do którejkolwiek z dziennikarskich organizacji.

Czytaj też: Dorota Gawryluk z kolejną funkcją w Grupie Polsat Plus. Będzie prezeską stowarzyszenia

– Na co dzień pracujemy w swoich miejscowościach, gminach i powiatach. Oczywiście rozmawiamy telefonicznie czy online o pomysłach, jakie moglibyśmy realizować wspólnie, ale takie spotkania mają szczególną wartość – mówi Bogdan Rojkowicz, wydawca lokalnych tygodników i serwisów internetowych Korso na Podkarpaciu, jeden z pomysłodawców klastra. – Już teraz po kilku miesiącach widzimy, że klaster spełnia swoje zadania. Przede wszystkim faktycznie stał się platformą, która integruje środowisko lokalnych wydawców i dziennikarzy. I mam nadzieję, że niebawem będziemy mogli przedstawić wspólne projekty.

Forum "Lokalsi 4.0" odbyło się dzięki wsparciu Google Polska, strategicznego partnera Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.

Czytaj też: "Oppenheimer" z siedmioma Oscarami. Prawie nasza "Strefa interesów" z dwoma. Cała lista

(PAR, 11.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.