Słabe wyniki Brokera FM w 2006 roku
13.02.2007, 07:47
O 21,6 proc. spadł zysk netto Grupy Broker FM w 2006 r. w porównaniu z 2005 rokiem. Przychody Grupy wzrosły o 3,6 proc. Zarząd ocenia te wyniki jako niesatysfakcjonujące.
Spółka podała wczoraj wieczorem, że przychody Brokera po czterech kwartałach ub.r. wyniosły 179,8 mln zł, a zysk netto 15,7 mln zł. EBITDA osiągnęła 22,6 mln zł (spadek o 24,3 proc. w stosunku do 2005 roku). Największą część przychodów stanowiły wpływy z działalności radiowej, które osiągnęły poziom 128,1 mln zł (wzrost o 0,2 proc.). Działalność agencyjna przyniosła przychód w wysokości 23 mln zł (spadek o 1,4 proc.), a w zakresie pośrednictwa – 26,4 mln zł (wzrost o 33,3 proc.). Wśród przychodów z działalności radiowej dominują przychody ze sprzedaży czasu reklamowego RMF FM – 120,4 mln zł (spadek o 3,6 proc.). Przychody RMF Classic wyniosły 1,3 mln zł (spadek o 0,9 proc.), a z SMS-ów – 5,3 mln zł (wzrost o 581 proc.). W samym czwartym kwartale przychody Brokera spadły o 4,4 proc. w porównaniu z tym kwartałem 2005 r., do poziomu 50,1 mln zł. Zysk netto za ten okres spadł o 69,5 proc. i wyniósł 2 mln zł, a EBITDA 1,2 mln zł (spadek o 88,9 proc.). Przychody z działalności radiowej osiągnęły w tym okresie 36,7 mln zł (wzrost o 13,7 proc.), z tego przychody ze sprzedaży czasu RMF FM - 33 mln zł (spadek o 15,4 proc.). Zarząd Brokera tłumaczy wyniki drastycznym zmniejszeniem w drugiej połowie roku radiowych budżetów reklamowych firm telekomunikacyjnych, przede wszystkim operatorów telefonii komórkowej, co było spowodowane wyczekiwaniem na wejścia na rynek nowego operatora P4. Ponadto niskie ceny reklamy telewizyjnej w kilku przypadkach spowodowały, że ogólnopolskie firmy (np. sieci handlowe) zmieniły swoją strategię reklamową, przenosząc budżety z radia do telewizji.(KRZ, 13.02.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter