WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Luty 23, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Kraków nie ma pieniędzy, więc sprzedało swój fortepian za milion złotych

Radio Kraków fortepian zakupiło w ubiegłym roku za 1 mln zł (screen: Radiokrakow.pl)

Radio Kraków podpisało umowę z Polskim Wydawnictwem Muzycznym na sprzedaż i wykorzystywanie fortepianu Steinway D-274. Wartość transakcji to 998 tys. zł. Rozgłośnia tłumaczy, że to korzystna umowa, biorąc pod uwagę sytuację finansową stacji.

Radio Kraków fortepian zakupiło w ubiegłym roku za 1 mln zł. "Fortepian pozostanie w siedzibie rozgłośni, a Radio Kraków wspólnie z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie realizować muzyczno-edukacyjny projekt, na który złożą się wydarzenia artystyczne, koncerty, audycje radiowe, audiobooki i słuchowiska" - podano w komunikacie. Jak dodano, radio razem z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie również wykorzystywać fortepian i radiowe studia do sesji nagraniowych i innych przedsięwzięć.

Czytaj też: ZAiKS wprost zarzuca Radiu 357 bezprawne wykorzystywanie muzyki na antenie

"Umowa jest szczególnie korzystna biorąc pod uwagę sytuację finansową rozgłośni, do której została doprowadzona w ciągu ostatnich lat" - mówi cytowany w komunikacie likwidator Radia Kraków Marcin Pulit. Jak przypomina, Radio Kraków jest jedyną publiczną regionalną rozgłośnią, która w ostatnich latach ratowała płynność finansową pożyczką czy kredytem, a na koniec ubiegłego roku nie miała na koncie gotówki, mimo uruchomionego kredytu.

"Dzięki współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym Radio nie tylko uzyskuje znaczący przychód - jakże potrzebnej dziś Radiu gotówki - ale ma już wypracowany spójny i sensowy plan wykorzystania tego najwyższej klasy instrumentu z korzyścią dla krakowian, słuchaczy, artystów i samego Radia Kraków. Wcześniej takiego planu nie było" - zaznacza Pulit.

Sprzedaż fortepianu skrytykowała Hanna Karp, członkini Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. "W tej chwili fortepian koncertowy Steinwaya, na którego zakup Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała pieniądze - milion złotych, by służył jednej z regionalnych rozgłośni radiowych w wypełnianiu misji publicznej został sprzedany. To jest sprawa skandaliczna" - powiedziała portalowi wPolityce.pl.

Rada przedstawiła stanowisko krytykujące sprzedaż. Poparcie dla niego wycofał jednak prof. UW Tadeusz Kowalski, członek KRRiT. Jak mówi "Presserwisowi", okazało się, że stan faktyczny wygląda inaczej niż sądzono. - Przyczyną decyzji o sprzedaży było nieprzekazanie mediom publicznym przez Krajową Radę pieniędzy z tytułu abonamentu, a krakowska rozgłośnia znalazła się w bardzo trudnej sytuacji finansowej - stwierdza.

Przypomnijmy, że KRRiT większością głosów wstrzymała wypłatę pieniędzy dla mediów publicznych z prognozy abonamentowej. Powołano się na "chaos prawny powstały w jednostkach publicznej radiofonii i telewizji wywołany decyzjami ministra kultury i dziedzictwa narodowego".

(MNIE, 23.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.