WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP przeprosiła Nizinkiewicza za umieszczenie go w spocie z politykami. Ale nie chce tłumaczyć

Jacek Nizinkiewicz: - Moja wypowiedź została skrócona i wykorzystana w spocie. Wyglądało to tak, że ja się cieszę, że wróciłem do TVP (screen: X)

TVP Info promuje się spotem, w którym politycy koalicji rządowej mówią jak bardzo się cieszą, że wrócili do TVP. Do promocji wykorzystano też skróconą wypowiedź dziennikarza „Rzeczpospolitej” Jacka Nizinkiewicza. - Nawet gdyby mnie tam nie było, to niedopuszczalne jest promowanie się przez telewizję publiczną wypowiedziami polityków jednej opcji – wskazuje Nizinkiewicz.

Spot rozpoczyna się od wypowiedzi Jacka Nizinkiewicza: „Jestem pierwszy raz od 2017 roku”. Po nim występuje były prezydent Bronisław Komorowski, który mówi: „Po prawie dziewięciu latach z powrotem jestem w telewizji publicznej". Następnie pojawiają się wypowiedzi innych polityków, nagrane podczas ich ostatnich wizyt w studiach TVP. Minister zdrowia Izabela Leszczyna mówi: „Jestem w telewizji publicznej pierwszy raz od sześciu lat i jestem szczęśliwa”. Robert Biedroń z Lewicy: „Bardzo tęskniłem. Nie byłem w telewizji publicznej przez wiele, wiele lat”. Minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski: „Serdecznie pozdrawiam widzów Telewizji Polskiej po dłuższej przerwie”.

Czytaj też: W 2023 roku urosły przychody Radia 357. Wpłaty od patronów przyniosły ponad 10 mln zł

Przeciwko wykorzystaniu swojego wizerunku w tym spocie zaprotestował Jacek Nizinkiewicz. „Szanowna @tvp_info, nikt mnie nie pytał o wykorzystanie mojego wizerunku w spocie. Gdybyście Państwo zapytali, nie zgodziłbym się. Tym bardziej, że nie życzę sobie występować w spotach z politykami. Byłem w TVP po zmianie raz, ze względu na WOŚP. Proszę usunąć mnie z tego spotu!” - napisał Nizinkiewicz w serwisie X.

Dziennikarz „Rzeczpospolitej” w rozmowie z „Presserwisem” tłumaczy, że gościł w TVP Info z okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. - Cieszę się, że z TVP nie wylewa się już nienawiść, ale nie korzystałem ostatnio z zaproszeń TVP i Polskiego Radia, bo uważam, że ostatnie zmiany w tych mediach nie zostały wprowadzone zgodnie z prawem. Poszedłem tam powiedzieć, że cieszy mnie, iż w TVP nie ma już cenzury wobec WOŚP, bo być może wiele osób nie zdawało sobie sprawy z tego, że taka cenzura w ostatnich latach tam obowiązywała. Moja wypowiedź została skrócona i wykorzystana w spocie. Wyglądało to tak, że ja się cieszę, że wróciłem do TVP i jestem zadowolony, że mogę tam przychodzić – relacjonuje Nizinkiewicz.

Dziennikarz mówi, że po jego interwencji skontaktowało się z nim kierownictwo TVP. - Przyznali, że popełnili błąd i przeprosili. Dostałem też zapewnienie, że moja wypowiedź zostanie usunięta ze spotu – mówi Jacek Nizinkiewicz. I dodaje: - Nie chodzi już nawet o mnie, ale taki spot nie powinien powstać. On jest trochę w duchu dawnej TVP. Telewizja publiczna nie powinna się promować przy pomocy wypowiedzi polityków jednej opcji. Nie wiem, jak mogli tego nie zauważyć, ale jeżeli nie będą zwracać uwagi na takie rzeczy, to ktoś może im podłożyć nogę – wskazuje Nizinkiewicz.

Centrum Informacji TVP nie odpowiedziało na nasze pytania o to, kto odpowiadał za pomysł, realizację i dopuszczenie do emisji spotu z politykami cieszącymi się z powrotu od telewizji publicznej.

(MAK, 15.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.