WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzienniki Polska Press z dwucyfrowymi spadkami. Największa pozostaje "Gazeta Pomorska"

"Gazeta Pomorska" była liderem, ale jej średnia sprzedaż wynosiła 12 350 egz., czyli o 16,6 proc. mniej niż w 2022 roku

Największym dziennikiem regionalnym pozostaje "Gazeta Pomorska". Wszystkim tytułom w 2023 roku spadła średnia sprzedaż wydania, z wyjątkiem "Sportu" i "Polski Metropolii Warszawskiej". Większość tytułów odnotowała wzrost e-wydań i to na dwucyfrowym poziomie.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w 2023 roku liderem sprzedaży wśród dzienników regionalnych była "Gazeta Pomorska" (Polska Press) – jej średnia sprzedaż wynosiła 12 350 egz., czyli o 16,6 proc. mniej, niż w 2022 roku. Drugi był "Dziennik Zachodni" (Polska Press), który sprzedawał średnio 7976 egz. (spadek o 21,5 proc.), na trzecim miejscu uplasował się "Głos Wielkopolski" (Polska Press), rozchodzący się w 7705 egz. (spadek o 23,3 proc.).

Czytaj też: Mateusz Matyszkowicz według sądu rejestrowego wciąż jest prezesem TVP

Na kolejnych miejscach znalazły się następujące tytuły Polska Press:

•    "Polska Metropolia Warszawska" 6257 egz. (wzrost o 9,7 proc.)
•    "Głos – Dziennik Pomorza" (Polska Press) 5776 egz. (spadek o 20,1 proc.)
•    "Nowiny" (Polska Press) – 5643 egz. (spadek o 13,6 proc.)
•    "Express Ilustrowany" (Polska Press) – 5408 egz. (spadek o 25 proc.)
•    "Echo Dnia" (Polska Press) – 5479 egz. (spadek o 14,4 proc.)
•    "Dziennik Łódzki" (Polska Press) – 4994 egz. (spadek o 19,4 proc.)
•    "Dziennik Bałtycki" (Polska Press) – 4902 egz. (spadek o 23,3 proc.).

Znajdujący się poza TOP 10 dziennik "Sport", który w 2023 roku był w rękach Gremi Media, sprzedawał średnio 3312 egz., czyli o 3,8 proc. więcej, niż w 2022 roku.

Czytaj też: Piotr Pogorzelski z audycją w radiowej Trójce. Ma zadebiutować jeszcze w lutym

Najwięcej e-wydań – 3046 egz. – sprzedała "Polska Metropolia Warszawska" (wzrost aż o 61,9 proc.). Poziom 1 tys. egz. przekroczyły również: "Nowiny" – 1303 egz. (wzrost o 14,6 proc.), "Gazeta Krakowska" – 1266 egz. (wzrost o 6,3 proc.) i "Dziennik Bałtycki" – 1100 egz. (wzrost o 1,0 proc.).

Suma rozpowszechniania dzienników regionalnych i lokalnych w 2023 roku wynosi 31 033 258 egz. Spadek średniej sprzedaży wydania wynosi 17,8 proc., wzrost średniej sprzedaży e-wydania to 21,7 proc.

Czytaj też: Zmiany w TVP nie objęły Przemysława Babiarza. Stoi na czele sportowej ekipy TVP

(MZD, 14.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.