Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 08, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat kupił TV Biznes i planuje pierwsze zmiany

W czwartek prof. Piotr Chomczyński, właściciel spółki Media Biznes, do której należy TV Biznes, podpisał umowę o sprzedaży wszystkich udziałów Polsatowi.

Obie strony nie chcą ujawniać wartości transakcji. Polsat chce podobno zainwestować w stację kilkadziesiąt milionów złotych, ale dokładna suma nie jest znana. Zatrudnienie w TV Biznes ma wzrosnąć z 74 do blisko 150 osób. W przyszłym tygodniu szeregi dziennikarzy zasilą dziennikarze Polsatu. Według naszych informacji Polsat planuje przeniesienie w ciągu kilku miesięcy głównego newsroomu stacji z Poznania do Warszawy. Znawcy rynku przewidują, że grupa medialna Zygmunta Solorza inwestuje w TV Biznes, by stworzyć na bazie tej stacji kanał ogólnoinformacyjny, konkurencję dla TVN 24. Z naszych informacji wynika, że Polsat zamierza wprowadzić w TV Biznes nowy serwis informacyjny, poszerzony o wydarzenia polityczne, magazyny lifestylowe, a także prognozę pogody i serwis sportowy. - Zmiana właściciela nie wiąże się ze zmianą profilu stacji. Nadal będziemy kanałem ekonomicznym, a nowe programy, także poświęcone polityce, przygotowywane będą pod kątem oczekiwań naszych dotychczasowych odbiorców – zapewnia jednak Piotr Barełkowski, prezes TV Biznes, który pozostanie na stanowisku. Nikt z kierownictwa Polsatu nie chciał rozmawiać na temat wczorajszej transakcji. Zmiany profilu kanału nie wyklucza Andrzej Zarębski, specjalista ds. mediów. - Doświadczenie uczy, że wszystkim nadawcom zdarza się weryfikować swoje plany. Jeśli jest zapotrzebowanie na kolejny kanał informacyjny, to niewykluczone, że Polsat zbuduje taki projekt właśnie na bazie TV Biznes – uważa. Marcin Boroszko, dyrektor zarządzający i prezes brokera kanałów tematycznych AtMedia, radziłby wręcz Polsatowi zmianę profilu zakupionej stacji. - Reklamodawca wybiera te kanały, które mają wyższą oglądalność. Co prawda informacje biznesowe mają swoją widownię, ale kanał o szerszej formule, w tym wypadku informacyjny, jest bardziej atrakcyjny pod kątem reklamowym – wyjaśnia. Według danych AGB Nielsen Media Research kanał TV Biznes miał w styczniu 2007 roku 0,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Jego atutem jest natomiast zasięg techniczny– dociera do abonentów wszystkich platform cyfrowych, a także sieci kablowych, takich jak Vectra, Aster oraz INEA. Przeczytaj też :
TV Biznes będzie czwartym tematycznym kanałem Polsatu
Polsat nowym właścicielem TV Biznes - "Rzeczpospolita"
Telewizja Polsat przejęła kontrolę nad TV Biznes - "Puls Biznesu"

(AG, 08.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.