O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 31, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ChatGPT ma we Włoszech naruszać prywatność użytkowników. OpenAI ma 30 dni

ChatGPT w ubiegłym roku został we Włoszech zakazany, ale po wyjaśnieniach firmy OpenAI mógł wrócić do użytkowników (fot. Wikimedia Commons/Jernej Firman)

Garante, włoski organ ochrony danych, zakomunikował firmie OpenAI, że jej aplikacja oparta na sztucznej inteligencji – ChatGPT – narusza prywatność użytkowników. To wnioski z dochodzenia rozpoczętego jeszcze w ubiegłym roku.

Włoski organ jest jednym z najbardziej aktywnych w Unii Europejskiej podmiotów przestrzegających zasad oceny zgodności platformy sztucznej inteligencji z unijnym systemem ochrony danych. W zeszłym roku zakazał nawet używania ChatGPT w związku z rzekomymi naruszeniami unijnych przepisów dotyczących prywatności.

Czytaj też: "The New York Times" pozywa OpenAI i Microsoft za wykorzystywanie artykułów do kształcenia SI

Usługa została jednak reaktywowana, OpenAI rozwiązał kwestie dotyczące m.in. prawa użytkowników do odmowy wyrażenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do szkolenia algorytmów.

Organ regulacyjny zapewnił wówczas, że będzie kontynuował dochodzenie. Od tego czasu stwierdził, że istnieją elementy wskazujące na jedno lub więcej potencjalnych naruszeń prywatności danych. Włochy były pierwszym krajem, który ograniczył działania ChatGPT.

Decyzją Garante firma OpenAI ma 30 dni na przedstawienie argumentów obronnych.

Zgodnie z wprowadzonym w 2018 roku unijnym ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) każdej firmie, w przypadku której zostanie stwierdzone naruszenie tych przepisów, grożą kary w wysokości do 4 proc. jej światowego obrotu.

Czytaj też: X blokuje wyszukiwanie "Taylor Swift" po zalewie obscenicznych podróbek od AI

(MAC, 31.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.