Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 07, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TV Biznes będzie czwartym tematycznym kanałem Polsatu

Stacja Zygmunta Solorza przejmie TV Biznes. Ten ruch potwierdza, że kanały tematyczne mają coraz silniejszą pozycję na telewizyjnym rynku. W przyszłości osłabią stacje ogólnotematyczne - pisze środowa "Rzeczpospolita".

Kierownictwo Polsatu, który dziś ma trzy kanały tematyczne, przyznaje, że prowadzi rozmowy o kupnie TV Biznes. W czwartek ma ogłosić przejęcie tej stacji. Polsat zapowiadał już, że w tym roku otworzy co najmniej jeden kanał i nie wyklucza przejęć konkurentów. Pierwszym, którego kupi, jest TV Biznes. Właściciel Polsatu Zygmunt Solorz potwierdza, że rozmowy w tej sprawie toczą się od kilku miesięcy. Ale twierdzi, że umowy jeszcze nie podpisał. Przyznaje to także mec. Józef Birka, członek rady nadzorczej telewizji Polsat. - Rozmawiamy, ale jeszcze nie sfinalizowaliśmy transakcji - podkreśla. Żadna ze stron nie podaje wartości transakcji. Jednak według informacji "Rz" może chodzić o 20 - 25 mln zł, a Polsat kupi od właściciela TV Biznes Piotra Chomczyńskiego wszystkie udziały w tej stacji. Kilka miesięcy temu, kiedy pojawiły się pierwsze spekulacje o sprzedaży stacji, mówiono o podobnej sumie. Jako szef projektu nieoficjalnie wymieniany jest Wojciech Szeląg, dziennikarz zajmujący się tematyką gospodarczą w Polsacie. - Za wcześnie, by o tym mówić - ucina mec. Józef Birka. Dowiedzieliśmy się, że kanał nadal będzie nosił nazwę TV Biznes i pozostanie osobną spółką z oddzielnym zarządem w ramach grupy Polsat co najmniej do końca tego roku. Stacja nadal będzie się specjalizować w tematyce gospodarczej, ale zostanie ona poszerzona o sport i prognozę pogody. Pracownicy TV Biznes nie zostali na razie poinformowani o zmianach. - Jesteśmy kompletnie izolowani od informacji na ten temat. To, że jest coś na rzeczy, wiemy tylko z pogłosek- mówi jeden z pracowników TV Biznes.Nie wiadomo także, jak Polsat zamierza zorganizować pracę stacji, której główne studio mieści się w Poznaniu. W Warszawie telewizja ma oddział, który przygotowuje część serwisu informacyjnego oraz publicystykę. Oddział warszawski odpowiada również za codzienne relacje z Giełdy Papierów Wartościowych.Polsat prawdopodobnie pozostawi na razie centralę TV Biznes w Poznaniu. Będą ją wspomagać pracownicy Polsatu, w tym prezenterzy. - Patrząc na portfolio Polsatu, decyzja o zakupie TV Biznes i poszerzeniu grupy kanałów tematycznych to dobry krok, choć kanały takie jak TV Biznes mają trudną grupę docelową - komentuje Grzegorz Lityński, analityk KBC Securities. Na razie udział TV Biznes w ogólnopolskim rynku oglądalności według AGB Nielsen Media Research wynosił w styczniu 0,01 proc. Największy konkurent - TVN24 - w tym samym czasie miał wynik 2,60 proc. Dla porównania: udział ogólnotematycznej TVN to w styczniu 15,56 proc., a Polsatu - 16,03 proc. Chodzi o pieniądze z reklamy Specjaliści prognozują, że w dalszej perspektywie udział w rynku stacji ogólnopolskich będzie się obniżał na korzyść stacji tematycznych. - Na świecie bardzo widoczna jest już tendencja polegająca na tym, że tempo wzrostu przychodów reklamowych takich kanałów jest wyższe niż w kanałach ogólnotematycznych. Zaczyna być ona wyraźna także u nas. Nie dziwią mnie takie kroki podejmowane przez nadawców - mówi Sobiesław Pająk, analityk z CDM Pekao. Szacunkowa wartość przychodów z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wyniosła w 2006 roku 761,5 mln zł, a zysk netto - 303, 5 mln zł.

(oprac. KRP, 07.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.