Dział: INTERNET

Dodano: Październik 25, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Właściciel Viaplay zredukował zatrudnienie i nadal chce wycofać się z Polski

Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje między innymi redukcję kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii (screen: YouTube/Viaplay Polska)

Właściciel serwisu streamingowego Viaplay miał wczoraj opublikować wyniki finansowe, ale ich ogłoszenie przełożył na 29 listopada, co tłumaczy prowadzonymi rozmowami na temat potencjalnego dokapitalizowania grupy i negocjacjami dotyczącymi sprzedaży działalności międzynarodowej i partnerstw na różnych rynkach. Od lipca rozstał się już z 30 proc. pracowników. Serwis nie podaje jednak skali zwolnień dla poszczególnych rynków, w tym dla Polski. 

W lipcu br. Viaplay informował, że zwolni ok. 25 proc. załogi. W przesłanej nam odpowiedzi firma wyjaśnia, że ta wartość odnosiła się do całej grupy, nie do poszczególnych rynków, na których dostępna jest platforma streamingowa Viaplay. - Podana w opublikowanym 23 października br. komunikacie prasowym wartość ponad 30 proc. obejmuje także redukcję nieobsadzonych wcześniej wakatów oraz zakończenie współpracy z częścią zewnętrznych konsultantów, a także pracowników zatrudnionych na umowy tymczasowe - podkreśla biuro prasowe Viaplay.

Serwis nie odpowiedział na pytanie, czy redukcja zatrudnienia dotyczyła też polskiego oddziału.

Grupa Viaplay ogłosiła w lipcu nową strategię, która obejmuje m.in. cięcie kosztów i skupienie się na swojej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii oraz wycofanie się z innych rynków, w tym z Polski.

Viaplay Group w drugim kwartale na rynkach poza Skandynawią zwiększył przychody o 172 proc. - do 771 mln koron szwedzkich, ale koszty operacyjne wzrosły o prawie 100 proc. - do 1,25 mld koron szwedzkich. Strata operacyjna zwiększyła się o 101 proc. i wyniosła 481 mln koron. Z kolei cała grupa miała 4,6 mld koron przychodów ze sprzedaży (o 23,2 proc. więcej), 4,2 mld koron kosztów sprzedaży (50,8 proc. w górę) i 5,9 mld koron straty wobec 175 mln zł zysku rok wcześniej. Tak duża strata wynikała z dokonanych odpisów i rezerw o wartości 6,28 mld koron (na treści sportowe i pozasportowe, wycofanie z krajów bałtyckich i utratę wartości firmy oraz koszty restrukturyzacji).

(MNIE, 25.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.