Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 24, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakt" – największa polska gazeta codzienna – obchodzi 20-lecie istnienia. 124 tys. egz.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w drugim kwartale br. "Fakt" utrzymał się na pozycji lidera zestawienia dzienników ogólnopolskich. Średnia sprzedaż jego wydania wyniosła 124 863 egz. (sprzedaż wydań drukowanych to 124 638 egz., a e-wydań – 226)

Dziennik "Fakt" obchodzi 20-lecie istnienia. W poniedziałek ukazał się jubileuszowy numer.

Pierwsze wydanie "Faktu" pojawiło się na rynku 22 października 2003 roku. W jubileuszowym, poniedziałkowym numerze do czytelników zwrócił się Andrzej Kaniewski, wieloletni komentator tego tytułu: "Aż trudno uwierzyć, ale to prawda – czas biegnie nieubłaganie i nim się obejrzeliśmy, Fakt obchodzi dwudzieste urodziny. A wraz z nim kilka osób dwudziestolecie pracy w tej niezwykłej redakcji. Wśród tych jubilatów jest także moja skromna osoba. Pojawienie się Faktu wywołało wstrząs na rynku prasowym. W ciągu kilku tygodni osiągnął najwyższe miejsce na podium wśród gazet i nie oddaje go do dziś. (…)" – pisze Kaniewski na łamach dziennika.

"Fakt to więcej niż gazeta"

W jubileuszowym wydaniu znalazło się m.in. kalendarium prezentujące najgłośniejsze okładki, w tym tę z 22 marca 2007 roku, gdy Donald Tusk i Jarosław Kaczyński spotkali się w redakcji "Faktu" i rozmawiali o Polsce.

Czytaj też: Mediaklub.pl od Ringier Axel Springer Polska zamknięty po blisko trzech latach

"Już na początku swojej działalności w 2003 r., Fakt osiągnął średnią dzienną sprzedaż wynoszącą ponad 535 000 egzemplarzy i zdystansował konkurencję. W lutym 2004 roku osiągnął najwyższą sprzedaż w historii – 1 021 986 czytelników sięgnęło po gazetę" – czytamy w komunikacie.

"Przez te 20 lat, Fakt stał się nie tylko gazetą, ale również platformą, która łączy różne media – druk, internet, telefonię komórkową, a także działalność wydawniczą i charytatywną. To wszystko sprawia, że Fakt to więcej niż gazeta – to marka, która jest obecna w życiu Polaków na wielu płaszczyznach" – powiedział z kolei cytowany w komunikacie Marcin Kowalczyk, p.o. redaktora naczelnego dziennika

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w drugim kwartale br. "Fakt" utrzymał się na pozycji lidera zestawienia dzienników ogólnopolskich. Średnia sprzedaż jego wydania wyniosła 124 863 egz. (sprzedaż wydań drukowanych to 124 638 egz., a e-wydań – 226). W porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku średnia łączna sprzedaż wydań tego tytułu spadła o 4,52 proc.

Czytaj też: Jednemu z szefów w RMF FM pracownicy zarzucili mobbing. "Jest atmosfera wyczekiwania"

(MZD, 24.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.