Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GB News zawiesza Dana Woottona za brak reakcji na obrażanie dziennikarki na wizji przez gościa

Prowadzący program z uśmiechem przyjmował uwagi związanego ze stacją aktora i działacza społecznego. Zreflektował się dopiero, gdy wybuchła afera (screen: YouTube/GB News)

Ofcom, brytyjski regulator rynku mediów, analizuje komentarze Laurence’a Foxa na temat dziennikarki podczas wieczornej audycji w GB News. Stacja odsunęła go od występów na wizji za obraźliwe komentarze. Następnie zawiesiła w obowiązkach prowadzącego program Dana Woottona za brak reakcji, wręcz aprobowanie niestosownych uwag.

Laurence Fox - aktor i działacz polityczny - w programie "Dan Wootton" skrytykował Avę Evans, korespondentkę PoliticsJoe, nazywając ją "żałosną i zawstydzającą", odnosząc się do jej występu w BBC na temat relacji damsko-męskich. Kiedy wydawało mu się, że go nie słychać powiedział też coś w rodzaju: "Wydaje się jej, że ktoś chciałby ją przelecieć?" Evans stwierdziła, że poczuła się bardzo dotknięta komentarzami. Wręcz zrobiło się jej niedobrze.

"Komentarze poczynione dziś wieczorem w GB News przez Laurence’a Foxa były całkowicie nie do przyjęcia. To, co powiedział, nie odzwierciedla naszych wartości, dlatego bez zastrzeżeń przepraszamy za komentarze i wyrządzoną przez nie obrazę. Wszczęliśmy dochodzenie i przeprosimy osobę dotkniętą tą sprawą" - oznajmiło GB News w mediach społecznościowych.

Dan Wootton, który podczas programu nie reagował, a wręcz przyjmował tyrady Foxa z uśmiechem, również przeprosił. "Chcę ponownie wyrazić swój żal z powodu wymiany zdań z Laurencem w GB News. Po obejrzeniu materiału widzę, jak niewłaściwa wydaje się moja reakcja na jego całkowicie niedopuszczalne uwagi i chcę wyraźnie podkreślić, że komentarze te w żaden sposób mnie nie rozbawiły".

Było już jednak za późno. Prezenter także został zawieszony.

Dan Wootton od dawna znajdował się na cenzurowanym. W zeszłym miesiącu wstrzymano publikowanie jego felietonów w MailOnline, gdyż badano doniesienia, że Wootton używając pseudonimu oferował materiały o charakterze seksualnym innym dziennikarzom i chciał za nie pieniędzy. Tamta sprawa pozostaje niewyjaśniona.

Komentarze Foxa to kolejne kłopoty GB News. Ofcom w ostatnich tygodniach zajmował się działalnością stacji, głównie w związku z wykorzystywaniem przez nią parlamentarzystów do prowadzenia wywiadów politycznych, co w Wielkiej Brytanii, gdzie przestrzega się zasad obiektywizmu, powinno być zabronione.

?si=THDX_p-ynsArldRi">

?si=THDX_p-ynsArldRi

(MAC, 28.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.