Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  FoodCare rezygnuje  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W drugim kwartale "Newsweek Polska" zwiększył średnią sprzedaż. Dane PBC

W segmencie tygodników opinii tylko "Newsweek Polska" zanotował wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (screen: e-kiosk.pl)

Z danych sprzedaży tygodników opinii za drugi kwartał 2023 roku wynika, że tylko "Newsweek Polska" zanotował wzrost w porównaniu z ub.r. Liderem pozostaje "Polityka".

Według danych PBC średnia sprzedaż wydań „Polityki” (Polityka) w drugim kwartale wyniosła 81 188 egz., z czego 56 869 egz. to wydania drukowane, a 24 319 – e-wydania. W stosunku do drugiego kwartału 2022 roku średnia sprzedaż "Polityki" spadła o 8,25 proc.

Czytaj też: Z Radiem Nowy Świat żegna się Bartek Winczewski. To były szef muzyczny tej stacji

Na drugim miejscu jest "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią 63 970 egz. (wzrost o 4,22 proc. wobec drugiego kwartału ub.r.), w tym 45 843 egz. drukowanych i 18 127 e-wydań. Trzeci jest tygodnik "Sieci" (Fratria) – 28 875 egz. (spadek o 6,79 proc.), z czego 23 694 egz. to wydania drukowane i 5181 e-wydań.

Kolejne w zestawieniu są:

  • "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 27 135 egz. (spadek o 9,03 proc.), z czego 19 976 to wydania drukowane, a 7160 to e-wydania;
  • "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 21 427 egz. (spadek o 9,40 proc.), z czego 17 867 to wydania drukowane, a 3560 e-wydania;
  • "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 17 235 egz. (spadek o 12,02 proc.), z czego 15 951 to wydania drukowane i 1284 e-wydania;
  • "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 11 917 egz. (spadek o 4,17 proc.) – wszystkie sprzedane egz. to wydania drukowane.

W zestawieniu tygodników znalazły się również "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) ze średnią sprzedażą 63 647 egz. (spadek o 18,59 proc.), z czego 63 541 to wydania drukowane, a 106 to e-wydania, oraz tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – 148 549 egz. (spadek o 9,84 proc.).

Czytaj też: Kamil Baleja jako dziennikarz Radia Zet zadebiutuje podczas koncertu w Kielcach

Łączna liczba rozpowszechnionych egzemplarzy tygodników opinii w drugim kwartale wyniosła 5 796 744 egz., w tym wydania drukowane 5 078 530, a e-wydania – 718 214. Udział e-wydań w rozpowszechnianiu w tym segmencie to ponad 12 proc.

Rok do roku sprzedaż e-wydań wzrosła w przypadku trzech tytułów: „Newsweek Polska" – o 102,81 proc., "Sieci" – o 9,49 proc. i "Tygodnik do Rzeczy" – o 3,44 proc.

Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem. Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: "sprzedaż wydania drukowanego" i "sprzedaż e-wydania".

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.

Czytaj też: TVN wydłuża "Dzień dobry TVN". Początek programu śniadaniowego o 7.45

(MZD, 23.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.