Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 12, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W drugim kwartale "Fakt" najlepiej sprzedającym się dziennikiem. Trzy tytuły ze wzrostem

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż wydań drukowanych "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 124 638 egz., a e-wydań - 226

W drugim kwartale 2023 roku na pozycji lidera zestawienia dzienników ogólnopolskich utrzymał się dziennik „Fakt” ze średnią sprzedażą na poziomie 124 863 egz. Trzy dzienniki odnotowały w tym okresie średni wzrost sprzedaży: "Przegląd Sportowy", "Gazeta Podatkowa" i "Puls Biznesu". Pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy rynek prasy skurczył się o 10,27 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku.

  • Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż wydań drukowanych "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 124 638  egz., a e-wydań – 226. W porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku średnia łączna sprzedaż wydań tego tytułu spadła o 4,52 proc.

Czytaj też: Od sierpnia podrożały cztery wydania dziennika "Fakt". "Powodem wzrost kosztów"

  • Drugi w zestawieniu PBC jest "Super Express" (Grupa ZPR Media), który w drugim kwartale tego roku sprzedawał średnio 69 698 egz. (spadek w porównaniu z pierwszym kwartałem to 7,02 proc.), z czego średnia sprzedaż wydań drukowanych wyniosła 69 473 egz., a e-wydań – 225.

  • Na trzecim miejscu plasuje się "Gazeta Wyborcza" rozchodząca się w 39 485 egz. (spadek o 6,73 proc.), przy czym e-wydania to 1221 egz., a wydania drukowane – 38 264 egz.

  • Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 30 767 egz. (spadek o 0,63 proc.),

  • a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) – 27 169 egz. (spadek o 3,88 proc.).

Dalej były: "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 19 811 egz. (wzrost o 28,33 proc.), "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 19 351 egz. (wzrost o 3,99 proc.) "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 346 egz. (wzrost o 1,01 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 3312 egz. (spadek o 2,30 proc.).

Czytaj też: Michnik: To była po prostu twarz "Gazety". Wspomnienie o Pawle Smoleńskim i dobrym sercu

Najwięcej e-wydań – 15 860 egz. – w pierwszym kwartale tego roku sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Poziom 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 079 egz. i "Puls Biznesu" – 10 572 egz.

Dodajmy, że w drugim kwartale dwa dzienniki – "Puls Biznesu" i "Przegląd Sportowy" poradziły sobie lepiej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Średnia sprzedaż "PB" wzrosła nieznacznie o 0,57 proc., a średnia sprzedaż "Przeglądu" wzrosła o 34,06 proc. (pamiętajmy, że w ub.r. "Przegląd" ukazywał się w dni powszednie codziennie, a teraz tylko dwa razy – w poniedziałki i piątki).

W przypadku pozostałych tytułów sytuacja wygląda następująco: w stosunku do ubiegłego roku "Fakt" odnotował w drugim kwartale spadek średniej sprzedaży na poziomie 11,14 proc., "Super Express" (-14,64 proc.), "Gazeta Wyborcza" (-17,93 proc.), "Rzeczpospolita" (-9,63 proc.), "Dziennik Gazeta Prawna" (-10,90 proc.), "Gazeta Podatkowa" (-8,46 proc.), "Parkiet Gazeta Giełdy" (-8,45 proc.)

Ogółem średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w drugim kwartale tego roku wyniosła 347 802 egz., a w analogicznym okresie w zeszłym roku – 387 647 egz. To oznacza spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej na poziomie 10,27 proc.

Czytaj też: Grzegorz Lindenberg usunięty z Airbnb z powodu skargi amerykańskiej turystki

(MZD, 12.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.