Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Czego boi się Marek Suski  |  Negatywny wpływ reklam na postanowienia noworoczne  |  Brand New Galaxy reorganizuje działy  |  Wartość antyukraińskiej propagandy  |  Ważna informacja dla redakcji czasopism  |  Program TVP 2 z udziałem twórców internetowych  |  Kanały z MUX 8 w lepszej jakości?  |  Netflix pokaże tenisowy pojedynek pomiędzy Nadalem a Alcarazem  |  Program Chodakowskiej i Krupy w TVN  |  TV Puls kontynuuje  |  Kolekcja seriali anime w Canal+ Online  |  Rynek reklamy wzrósł w 2023 roku  |  Cut The Mustard wygrała  |  Dziadek do orzechów przedłuża współpracę  |  MullenLowe Warsaw  |  Warner Bros. Discovery zmniejsza stratę  |  Vice Media zwalnia pracowników i zamyka stronę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poznańska "Wyborcza" pokazała zwłoki ofiary strzelaniny. W sieci zawrzało

Na powiększeniu zdjęcia widać, że twarze uczestników zajścia są nieczytelne, na zdjęciu widać było jeszcze leżące ciało (fot: Twitter/Piotr Żytnicki)

Zdjęcie leżącej na ziemi ofiary, jej zabójcy i świadka zdarzenia zamieścił na swoich stronach internetowych poznański serwis Wyborcza.pl. – Nie mogliśmy udawać że tego nagrania nie ma i postanowiliśmy to opisać – tłumaczy decyzję Piotr Żytnicki, zastępca redaktora naczelnego. W sieci zawrzało.

Materiał dotyczy tragedii, jaka rozegrała się w niedzielę, 16 lipca, w ogródku restauracji hotelu NH Poznań przy ul. Święty Marcin. Jak relacjonuje Wyborcza.pl, zabójca na oczach klientów i personelu zastrzelił siedzącego tam mężczyznę, po czym odebrał sobie życie.

Czytaj też: Serwis Trójmiasto.pl zamieścił film z samobójczego skoku. Członek REM: "Nie odważyłbym się"

W sieci pojawiło się nagranie zajścia wykonane przez przebywającego po drugiej stronie ulicy obcokrajowca (już dotarła do niego policja). Dziennikarze poznańskiej gazety zdecydowali się zilustrować materiał o dramatycznym wydarzeniu jedną ze stopklatek, na której widać leżące na chodniku ciało i celującego do niego zabójcę.

Miażdżące reakcje czytelników

– Nagranie dokonane przez świadka zostało w niedzielę wieczorem opublikowane w internecie i było rozpowszechniane na wielu stronach internetowych – zaznacza Piotr Żytnicki, zastępca redaktora naczelnego poznańskiej "Wyborczej". – Nie mogliśmy udawać że tego nagrania nie ma i postanowiliśmy to opisać.

Jak zaznacza Żytnicki świadomie i ze względu na szacunek dla ofiary, ale też drastyczność tego nagrania nie podano adresów stron gdzie ono jest dostępne. Portal nie zamieścił też samego nagrania, a jedynie opis tego co na nagraniu widać. – Dla ilustracji zamieściliśmy stopklatkę nagrania, które jest w całości, bez cenzury powszechnie dostępne. Ale oczywiście również śledziliśmy od samego początku opinie czytelników i ich reakcje – dodaje. – W tej chwili zdjęcie zostało całkowicie zamaskowane.

Czytaj też: Polskim mediom potrzebne są nowe standardy. Debata Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka

Rzecz w tym, że niezamaskowane zdjęcie widać m.in. we wpisie Żytnickiego na Twitterze, zawierającym link do tekstu na poznan.wyborcza.pl. Opinie użytkowników były miażdżące, odwoływały się do poczucia etyki, zasad dziennikarstwa czy poczucia przyzwoitości.

– Byłbym ostrożny w ferowaniu wyroków czy jest to naruszenie zasad, czy epatowanie sensacją. Rozumiem, że tego rodzaju zarzuty mogą się się jednak pojawiać – mówi Ryszard Bańkowicz, przewodniczący Rady Etyki Mediów. – Rozumiem wysiłki dziennikarzy, którzy chcą połączyć informację należną odbiorcy z nienaruszaniem dobrego smaku i poczucia przyzwoitości u części odbiorców. Każdy kto to ocenia, powinien zdać sobie sprawę, że jest to kwestia pewnego kompromisu.

Czytaj też: Sponsorzy oburzeni oświadczeniem PZPN. Tarczyński chce zerwać umowę

(PAR, 17.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.